کد خبر: 24423
A

نماینده مجلس: بررسی طرح تفکیک وزارتخانه ها مشمول زمان خواهد شد

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تفکیک برخی وزارتخانه ها که در لایحه ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شد و یک فوریت آن نیز به تصویب نمایندگان رسید، مشمول مرور زمان خواهد شد.

نماینده مجلس: بررسی طرح تفکیک وزارتخانه ها مشمول زمان خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دولتمردان یازدهم با ارایه لایحه ای هفت ماده ای و به منظور اصلاح ساختار بخشی از دولت خواستار تشکیل وزارت بازرگانی، صنایع و معادن، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی و ورزش و سازمان ملی جوانان شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ 21 خرداد سال جاری با یک فوریت این لایحه دولت مبنی بر تفکیک 2 وزارتخانه به پنج وزارتخانه و یک سازمان موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 124رای موافق، 79 رای مخالف، هفت رای ممتنع از 239نماینده حاضر با یک فوریت لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت موافقت کردند.
غلام محمد زارعی در این رابطه اظهار داشت که دولت این لایحه را با قید 2 فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که به دلیل مخالفت آن با برنامه ششم توسعه، باید دو سوم رای نمایندگان را اخذ می کرد. 
وی بیان کرد که تصویب یک فوریت این لایحه گرچه در حال حاضر به عنوان مسئله مهم و اولویت دار مجلس شورای اسلامی مطرح نیست اما اکنون خود این موضوع تا حدود زیادی ذهنیت جامعه و افکار عمومی و حتی کارکرد وزارتخانه های مشمول تفکیک و تغییر را درگیر خود کرده است.
زارعی رای مخالف نمایندگان به طرح دو فوریتی تفکیک این سه وزارتخانه را به معنای مخالفت کامل مجلس شورای اسلامی ندانست و گفت که این مهم خود عاملی برای جلوگیری از شتاب زدگی در بررسی و فرآیند ساختار این وزارتخانه ها خواهد بود. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت که اظهار نظر در این زمینه نیازمند بررسی و کار کارشناسی بیشتری است و بدون شک کمیسیون صنایع نیز با حساسیت و ظرافت خاصی به بررسی دقیق، عالمانه و کارشناسی آن خواهد پرداخت.
زارعی در عین حال موافقت خود را با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت و معتقد است که تشکیل این وزارتخانه سبب ایجاد یک ساختار جدید و فراگیر برای آینده صنعت گردشگری، رونق و شکوفایی در حوزه صنایع دستی و همچنین بهبود ساختار معیوب در میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر