کد خبر: 24445
A
وزیر خارجه قطر:

مطالبات کشورهای محاصره‌کننده خلاف قوانین بین‎المللی است

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که مطالبات کشورهای محاصره کننده و تحریم‎کننده قطر مخالف با قوانین بین المللی است.

مطالبات کشورهای محاصره‌کننده خلاف قوانین بین‎المللی است

دیده بان ایران: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر اعلام کرد که درخواست‌هایی که کشورهای تحریم‎کننده و محاصره‌کننده علیه قطر ارائه کردند با قوانین بین المللی مغایرت دارد. 

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که بیش از 13 هزار نفر به دلیل محاصره و تحریم‎هایی که کشورهای عربستان، امارات، مصر، و بحرین علیه قطر اعمال کردند، در وضعیت و شرایط بد انسانی قرار دارند که این یک نوع مجازات جمعی محسوب می‏‌شود.

به گزارش شبکه الجزیره، رئیس دستگاه دیپلماسی قطر تاکید کرد که لیست درخواست‎های کشورهای محاصره کننده از قطر برای این ارائه شده است که رد شود و این ضد قوانین بین المللی است.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که این مطالبات به معنای نقض حاکمیت قطر است و هدف از آن اعمال مکانیزم نظارت بر این کشور است.

محمد عبدالرحمن گفت: ادعاهای کشورهای محاصره کننده باطل است و هدف از آن تلاش برای همسو کردن مواضع کشورهای غربی علیه قطر و برخورداری از حمایت غرب است.

وزیر خارجه قطر با تاکید بر عدم همراهی آمریکا با این کشور اعلام کرد که واشنگتن از همان ابتدا با تشدید تنش مخالفت کرد و وزرای دفاع و خارجه قطر نیز بر آن تاکید کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

مصر و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به قطر 10 روز فرصت دادند تا شروط ۱۳ گانه آنها از جمله بستن شبکه الجزیهر و قطع روابط با ایران را عملی کند، اما دوحه که اتهام مبنی بر حمایت از گروه های تروریستی را رد کرده، پاسخی مثبتی به خواسته‌های مطرح شده کشورهای چهارگانه نداده است.

از دیگر خواسته های کشورهای 3+1، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط خود با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می رود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر