کد خبر: 24480
A

توصیه‌های لاریجانی به مدیران ارشد نظام برای کاهش تنش‌ها/ آقای محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه مراقب باشید در دام کشمکش‌های رسمی نیفتید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر طی شده از انقلاب اسلامی بر اساس نیازهای روز اصلاحاتی باید انجام شود و ضمن تأکید بر پایه‌های قانون اساسی مثل رکن ولایت فقیه که مورد تأکید شهید بهشتی بوده است شاید لازم باشد با ساختاری که برای اصلاح قانون پیش‌بینی شده تغییراتی انجام شود تا با شرایط روز سازگارتر شود.

توصیه‌های لاریجانی به مدیران ارشد نظام برای کاهش تنش‌ها/ آقای محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه مراقب باشید در دام کشمکش‌های رسمی نیفتید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی لاریجانی که در همایش سراسری قوه قضاییه سخن می‌گفت، تصریح کرد: شهید بهشتی در تأسیس جمهوری و شکل‌دهی نظام جمهوری اسلامی تلاش‌های فراوانی کردند و با توجه به این که آن زمان تصویری از نظام جمهوری اسلامی وجود داشت و متناسب با آن تصویر چالش‌هایی در جامعه مطرح بود شهید بهشتی با بیانی شیوا و استدلالی صحیح آنها را پاسخ می‌داد.

وی افزود: مسأله ولایت فقیه که هم از سوی لیبرال‌ها و هم از سوی منافقان مورد تشکیک‌هایی بود با برهان صحیح دکتر بهشتی این مسأله جا افتاد و این مسیر باید با قدرت حفظ شود و این میراث شهید بهشتی باید صیانت شود و ضمن صیانت از این میراث یعنی قانون اساسی بر اساس نیازهای روز اصلاحاتی صورت گیرد.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دیدگاه متعالی شهید بهشتی در ایجاد ساختار منظم برای اداره کشور گفت: دغدغه شهید بهشتی این بود که اداره کشور جز با یک ساختار منظم و تشکلی منسجم امکان‌پذیر نیست و نمی‌شود کشور را بدون سازماندهی دقیق اداره کرد و اینکه نزدیک انتخابات عده‌ای جمع شوند و لیست دهند مشکلی حل نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه احزاب در کشور ما ریشه‌دار نیستند و هنوز دغدغه کادرسازی و تربیت نیروها حل نشده است و باید افراد شاخص و موثر وقت بگذارند، دغدغه داشته باشند و آبرو بگذارند تا جریاناتی با کارنامه مشخص و ساختار منظم و عملکردی روشن شکل گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید حاشیه‌ها را کاهش دهیم و همه مسئولان در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان باید از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند. مسئولان قضایی باید مراقب باشند تا در دام کشمکش‌های رسانه‌ای گرفتار نشوند.

 علی لاریجانی در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: حتماً باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم، اینگونه نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد. جدال‌های امروز نباید به مسأله اصلی کشور تبدیل شود. بهبود وضعیت اقتصادی مسأله اصلی کشور است.

وی ادامه داد: هماهنگی بین قوا و اجزای آنها نیاز لازم و ضروری امروز کشور است. سطح هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها باید بیش از پیش افزایش یابد. مدیران استان‌ها در قوای سه‌گانه باید با یکدیگر نشست داشته باشند تا در تصمیم‌گیری‌ها هم‌راستا شوند.

لاریجانی خطاب به مدیران قضایی توصیه کرد: مراقب باشید در دام کشمکش‌های رسمی نیفتید. آقای محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه باید مراقب این مسأله باشد. اگرچه ممکن است کشمکش‌ها مورد اقبال برخی رسانه‌ها باشد اما سخنگوی قوه قضاییه باید مراقب باشد تا در دام این کشمکش‌ها نیفتد چرا که سرمایه‌گذاران احساس کشمکش را متوجه می‌شوند و سرمایه‌گذاریشان در ایران تحت‌الشعاع منازعات و حاشیه‌ها قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: اختلافات را در محافل خصوصی حل کنید. به اعتقاد رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب مدیران کارآمد و انقلابی در کابینه دوازدهم و پرهیز از سهم‌خواهی از رییس جمهور را مورد تأکید قرار داد.

رییس مجلس افزود: با انتخاب افراد کارآمد و انقلابی همه مدیران نظام باید از آنان حمایت کنند. کابینه آینده باید کابینه ای کارآمد و کابینه کار باشد.

لاریجانی با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری مورد تأکید رئیس قوه قضاییه است، گفت: استقبال رئیس قوه قضاییه از این مسأله باید مورد خوشحالی سرمایه‌گذاران باشد اما این مسأله به صرف بیان یک جمله کافی نیست، باید روش‌های قوه قضاییه در تأمین امنیت سرمایه‌گذاری اصلاح شود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه در اداره کشور به تصویری روشن از شرایط و هماهنگی‌های تام و تمام نیازمندیم، گفت: مسئولان باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز داشته باشند، اینگونه نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد. جدال‌های امروز مسأله‌ای فرعی است.

وی افزود: توجه به مسائل اقتصادی، مسأله اصلی کشور است. تا وقتی که تولید محور و صادرات محور نشویم و امنیت اقتصادی به وجود نیاید نمی‌توان گفت سازوکار اجرایی برای بهبود وضعیت اقتصادی اتفاق افتاده است. حرکت در این مسیر نیازمند هماهنگی همه دستگاه‌ها است.

ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر