کد خبر: 24484
A

شمخانی: فرقی بین دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا نیست/ امنیت با دلار نفتی قابل خریداری نیست

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: راهبرد هر مستضعف مظلوم یک رسانه باید سرلوحه فعالیت رسانه‌های مستقل جهان در مسیر آگاه‌سازی افکار عمومی قرار گیرد.

شمخانی: فرقی بین دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا نیست/ امنیت با دلار نفتی قابل خریداری نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی شمخانی در آئین افتتاح نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد افزود: مدیران و اصحاب رسانه های کشورهای اسلامی با گام برداشتن در مسیر گسترش فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی، ضمن تولید مدیای حلال، زمینه استفاده مخاطبان خود از مدیای مباح را نیز فراهم کنند.

وی اظهار کرد: لازم است اتاق فکر و ستاد راهبری اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به صورت مستمر و به هنگام رسانه های جهان اسلام را نسبت به اولویت های پیش رو آگاه نموده و اجازه ندهند موضوعات فرعی جانشین مسائل اصلی شود.

وی با اشاره به شکل گیری تحول ماهوی در مفهوم و کارکرد رسانه ها و تفوق نقش و تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی و ارتباطی بر رسانه های سنتی،افزود: بسترسازی برای ایفای نقش فعال شهروندان خبرنگار و توسعه جغرافیایی، جنسیتی، مذهبی و سیاسی مخاطبان و همکاران بر محور آزادی خواهی و ظلم ستیزی، زمینه افزایش بهره وری در کارکرد رسانه های مستقل و کاهش هزینه های غیر ضرور را فراهم خواهد آورد. 

نماینده مقام معظم رهبری گفت: باید از هرگونه افراط گری مذهبی در رسانه ها و نزاع هایی که صرفا منافع سرویس های اطلاعاتی بیگانه و نظام سلطه را محقق می سازند پرهیز شود و ظرفیت های جهان اسلام به سمت امور اصلی و اولویت هایی همچون رشد اقتصادی، قدرت یافتن در معادلات جهانی و استقرار صلح و امنیت هدایت شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیگیری سیاست خاورمیانه جدید از سوی آمریکا با زمینه سازی برای تجزیه کشورها ی منطقه به بهانه های قومی، مذهبی و سیاسی را تقبیح کرد و با هشدار نسبت به اجتناب بازیگران سیاسی در قرار گرفتن در این دام خطرناک افزود: فرقی میان دولتهای دمکرات و جمهوری خواه در پیگیری طرح خاورمیانه جدیدکه با هدف تضعیف ظرفیتهای سیاسی و جغرافیایی وتسلط بیشتر بر منابع و سرمایه های منطقه انجام می شود وجود ندارد.

شمخانی در ادامه ضمن تبریک آزادسازی شهر موصل به مرجعیت دینی، دولت و ملت عراق تصریح کرد: موفقیت خیره کننده جریان مقاومت در عراق و سوریه نشان داد که امنیت کالایی قابل خریداری با دلارهای نفتی نبوده تنها با مجاهدت و فداکاری و اتکا به ظرفیتهای بومی حاصل می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه در واقع به دلیل دفاع از محور مقامت و مقابله با عناصر تروریستی و تکفیری است که در جنگ نیابتی دشمنان ،تبدیل به سیاهی لشکر آنان شده و خون مردم بیگناه را به زمین می ریزند.- ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر