کد خبر: 24628
A
زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با دیده بان ایران:

حضور زنان در شهرداری تهران به صورت جدی پیگیری می شود / در رابطه با شهردار شدن "عارف "هیچگونه گفتگویی بین اعضای شورا صورت نگرفته است

عضو شورای شهر پنجم تهران بیان کرد: روند اداری آغاز به کار شورای پنجم تا 12 شهریور ادامه دارد و تمامی اعضا این روند را به فال نیک گرفته و از آن در جهت انتخاب اصلح شهردار آینده استفاده خواهیم کرد.

حضور زنان در شهرداری تهران به صورت جدی پیگیری می شود /  در رابطه با شهردار شدن "عارف "هیچگونه گفتگویی بین اعضای شورا صورت نگرفته است

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: چند روزی است تب و تاب انتخاب شهردار جدید تهران، سوژه تازه و هیجان انگیزی برای اهالی رسانه ها و حتی مردم شده است. قرار بر این بود که اعضای شورای پنجم شهر تهران صبح امروز رای گیری مخفی  برای انتخاب شهردار جدید از بین کاندیدا داشته باشند و افراد منتخب این دوره مجددا اهداف و برنامه های خود را تشریح کنند و بازهم رای گیری صورت گیرد و در نهایت فرد منتخب، معرفی گردد اما در جلسه امروز منتخبان شورای شهر پنجم تهران، ۱۴ عضو این شورا با رای مثبت به عقب افتادن معرفی گزینه‌های شهرداری تهران که پیش از این قرار بود امروز معرفی شوند برای رایزنی و جمع‌بندی بیشتر موافقت کردند.

در همین  رابطه؛ زهرا صدراعظم نوری، عضو اصلاح طلب شورای پنجم شهر تهران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: شورای پنجم تهران، به صورت رسمی قرار بود از 12 مرداد ماه آغاز شود اما با توجه به طولانی شدن مراحل اداری و رسمی  و تایید آن توسط شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و تحویل و اجرای آن توسط دولت و دستگاه های ذی ربط که شامل وزارت کشور و شهرداری می شود، این تاریخ به 12 شهریور موکول شد ضمن اینکه این اتفاق توفیق اجباری شد تا منتخبین مردم در شورای جدید زمان کافی برای  بررسی و تصمیم گیری موثرتری برای انتخاب شهردار تهران را در اختیار داشته باشند.

وی در پاسخ به  این سوال که آیا تاکنون علاوه بر اسامی مطرح شده در برخی رسانه ها، گزینه جدیدی هم مورد بررسی قرار گرفته است گفت: هیچ کدام از اعضا بر روی فرد خاصی تکیه نداشته و نخواهند داشت و هنوز در رابطه با پذیرش کاندیدای صحبتی بین اعضای شورا برقرار نبوده است.

مشاور رئیس سازمان حفظت از محیط زیست در خصوص گمانه زنی های موجود در رابطه با آقای "عارف"، رئیس فراکسیون امید مجلس دهم، به عنوان شهردار تهران بیان کرد: جناب عارف از اشخاص برجسته کشور هستند و  ایشان همانطوریکه خودشان گفتند برنامه ای برای  حضور در شهرداری ندارند و ترجیح می دهند خدمت گذار مردم در مجلس شورای اسلامی باشند.

 

وی همچنین ادامه داد: تمام گمانه زنی های موجود در جهت شهردار شدن احتمالی "محمدرضا عارف" نظر شخصی افراد است و در این مورد بحث و گفتگویی بین اعضای شورای شهر تهران مطرح نشده است.

زهرا صدراعظم نوری در پاسخ به این مسئله که کدامین یک از آقایان "حجتی" ، "مرعشی" و "نجفی" شانس بالاتری برای شهردار شدن آینده را دارا هستند به دیده بان ایران خبر داد: هرکدام از این افراد، از شخصیت های توانمند کشور هستند که کارنامه ای موفق و عملکرد خوبی تاکنون داشته اند و از مقبولیت خاصی برخوردارند اما باید منتظر بود تا زمان مطرح شدن موضوع و رای گیری بین اعضای شورا شهر.

وی در پایان در خصوص حضور احتمالی "الهه کولایی" و یا حتی دیگر بانوان به عنوان شهردار تهران تصریح کرد: احتمال حضور بانوان به عنوان شهردار تهران موضوع بسیار جدی است که تمامی اعضا سعی در دفاع از آن دارند اما هنوز به جمع بندی و تصمیم نهایی نرسیده ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر