کد خبر: 24680
A

حمله حامیان مادورو به کنگره و ضرب و شتم نمایندگان اپوزیسیون

نیروهای حامی دولت ونزوئلا با چوپ و لوله به مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون حمله کرده و قانونگذاران را مورد ضرب و شتم قرار دادند. سه تن از آنها از ناحیه سر دچار شکستگی شدند.

حمله حامیان مادورو به کنگره و ضرب و شتم نمایندگان اپوزیسیون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه کنگره ونزوئلا که تحت کنترل اپوزیسیون است، جلسه ویژه‌ای به مناسبت روز استقلال داشت که با حضور حدود ۱۰۰ تن از هواداران دولت به خشونت کشیده شد. این درگیری ۹ ساعته با امتناع پلیس برای مداخله تعداد زیادی مصدوم بر جای گذاشت.

نهایتا پلیس و سربازان نیروهای مهاجم را تحت محاصره درآوردند و قانونگذاران اجازه خروج یافتند. ورود این گروه مسلح به کنگره ونزوئلا تازه‌ترین دور از خشونت‌های سیاسی است که از سه ماه پیش این کشور آمریکای لاتین را وارد بحران کرده است.

وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن این حمله،‌ آن را "تهاجم به اصول دموکراتیک" خواند. در این بیانیه همچنین افزایش خودکامگی دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا مورد انتقاد قرار گرفت.  

مهاجمان کنگره ونزوئلا حامی مادورو هستند که از سوی قانونگذاران اپوزیسیون برای برگزاری انتخابات و کنار رفتن از قدرت تحت فشار قرار گرفته است. با این حال، رئیس‌جمهوری سوسیالیست کاراکاس فورا این حملات را محکوم کرد.

 

ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر