کد خبر: 24716
A
ابراهیم امینی، عضو شورای شهر تهران:

مشخص شدن کابینه به انتخاب شهردار تهران کمک می‌کند

عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تعویق شروع به کار شورای جدید دلایل به تعویق افتادن انتخاب شهردار گفت: مشخص شدن تکلیف کابینه هم موضوعی است که در انتخاب شهردار موثر است. به عبارتی باید مشخص شود که دولت می خواهد از چه گزینه هایی در کابینه استفاده کند تا اعضا آن ها را برای شهرداری در نظر نگیرند و این توافق به صورت تعامل دو طرفه دولت و اعضای منتخب شکل می گیرد.

مشخص شدن کابینه به انتخاب شهردار تهران کمک می‌کند
دیده بان ایران:  عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تعویق شروع به کار شورای جدید دلایل به تعویق افتادن انتخاب شهردار گفت: مشخص شدن تکلیف کابینه هم موضوعی است که در انتخاب شهردار موثر است. به عبارتی باید مشخص شود که دولت می خواهد از چه گزینه هایی در کابینه استفاده کند تا اعضا آن ها را برای شهرداری در نظر نگیرند و این توافق به صورت تعامل دو طرفه دولت و اعضای منتخب شکل می گیرد.
 
بر اساس جلسه دیروز منتخبین شورای شهر انتخاب شهردار به تعویق افتاد. در واقع با توجه به قوت گرفتن آغاز به کار رسمی شورای پنجم در نیمه شهریور ماه اعلام گزینه‌های نهایی دو هفته به تاخیر افتاد. در این جلسه علاوه بر تعویق انتخاب شهردار، پنج گزینه نهایی به هفت گزینه نهایی افزایش پیدا کرد. 
 
ابراهیم امینی، عضو منتخب شورای پنجم در گفت و گویی درباره تصمیمات جلسه دیروز شورا گفت: روند رای گیری درباره انتخاب شهردار به همان صورت قبل است اما مصوب شد که زمان این تصمیم گیری به تعویق افتاده و به آخر تیر موکول شود. این تصمیم با اجماع آرا در اعضای منتخب صورت گرفت و به این ترتیب انتخاب شهردار در دستور بعدی جلسات آتی منتخبین نخواهد بود. 
 
او با اشاره به دلیل این تعویق اعلام کرد: پیش از این قرار بود شورای پنجم جلسات خود را از نیمه مرداد ماه شروع کند ولی با رای شورای نگهبان این تاریخ به نیمه شهریور تغییر یافت. به همین علت همه اعضا به این نتیجه رسیدند که برای انتخاب شهردار عجله ای نیست. علاوه بر این شورا باید بعد از شروع به کار رسمی خود شهردار را انتخاب کند. 
 
امینی درباره تاثیرات به تعویق افتادن انتخاب شهردار افزود: یکی از دلایل به تعویق افتادن انتخاب شهردار تغییر در زمان آغاز به کار شورا بود، در صورتی که در حال حاضر اعضا فرصت بیشتری برای بررسی و تجزیه و تحلیل گزینه های خود دارند و به این ترتیب می توان ادعا کرد انتخاب ها با دقت و حوصله بیشتری صورت خواهد گرفت. 
 
او در ادامه توضیح داد: از طرف دیگر مشخص شدن تکلیف کابینه هم موضوعی است که در انتخاب شهردار موثر است. به عبارتی باید مشخص شود که دولت می خواهد از چه گزینه هایی در کابینه استفاده کند تا اعضا آن ها را برای شهرداری در نظر نگیرند و این توافق به صورت تعامل دو طرفه دولت و اعضای منتخب شکل می گیرد. مشخص شدن تکلیف دولت برای کابینه هم یکی از دلایلی بود که برای به تعویق افتادن انتخاب شهردار مطرح شد که به دنبال آن فرصت بیشتری برای لابی و اتفاق در وجود دارد. 
 
عضو منتخب شورای پنجم شهر تهران همچنین اضافه کرد: معرفی زودهنگام گزینه های شهرداری می توانست بستری برای تبلیغ علیه آن ها و حتی گاهی تخریب این گزینه ها باشد. 

رویداد 24 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر