کد خبر: 24766
A

جلالی‌زاده: چرا وقتی ۸ سال همه ارکان کشور دستشان بود، لزومی به تشکیل «دولت سایه» نمی‌دیدند؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: کسانی که صحنه انتخابات را واگذار کرده‌اند به فکر دولت در سایه هستند.

جلالی‌زاده: چرا وقتی ۸ سال همه ارکان کشور دستشان بود، لزومی به تشکیل «دولت سایه» نمی‌دیدند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ جلال جلالی‌زاده درباره تشکیل دولت در سایه که از سوی برخی‌ها بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت مطرح شد با اشاره به این‌که این گونه رفتار‌ها می‌تواند ناشی از واگذاری صحنه رقابت باشد، گفت: مطرح کردن دولت درسایه آن هم بعد از انتخابات می‌تواند جنبه روانی داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: جریانی که این موضوع را مطرح می‌کند بعد از شکست در انتخابات درصدد است به هواداران و طرفدارانش بگوید که ما در صحنه حاضر هستیم و هنوز هم در جامعه و ارکان حکومت مانند گذشته نفوذ داریم.

این نماینده مجلس ششم با اشاره به اینکه وقتی یک دولت دارای پایگاه رای بالایی است یعنی هم مشروع و هم قانونی است، عنوان کرد: با وجود یک دولت رسمی و قانونی که منتخب مردم است، جایی برای دولت در سایه نیست که نه لزومی دارد و نه می‌تواند جنبه قانونی داشته باشد.

او تاکید کرد:  این اقدامات صرفاً مصرف تبلیغاتی برای طرفداران جریان خاصی دارد .

عضو حزب اتحاد ملت اظهار داشت: بعد از شرکت گسترده مردم در انتخابات و رای بالایی که آقای روحانی آورد به نظر می‌رسید این گونه رفتار‌ها رخ دهد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در دولت احمدی‌نژاد تشکیل دولت در سایه مطرح شد اما چرا کسی آن را پیگیری نکرد، گفت: همه ارکان حکومت در آن هشت سال در دست خودشان بود، بنابراین لزومی نمی‌دیدند که دولت در سایه تشکیل دهند اما در حال حاضر چون از صحنه رقابت‌ها خارج شده‌اند می‌خواهند باز هم به نوعی نفوذ خودشان را در قدرت داشته باشند.

جلالی‌زاده یادآور شد: دولت‌آقای روحانی بسیاری از مسائلی که مردم از آن‌ها اطلاعات کافی نداشتند را دخیل کرد و ما شاهد بودیم هنگامی که افشاگری‌ها به صورت تبلیغات منفی علیه دولت یازدهم شروع و عده‌ای سعی کردند آن را ناکارآمد نشان دهند با این وجود باز هم استقبال از روحانی و دولتمردانش صورت گرفت.

او در ادامه افزود: مشاهده کردیم جامعه نسبت به انتخاب دولت روحانی شک به دل خود راه نداد و آن را انتخاب کرد. قطعاً دولت دوازدهم تلاش بیشتری خواهد داشت و مردم را ناامید نخواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به حضور برخی از مدیران که از دوره احمدی‌نژاد در دولت باقی مانده‌اند عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در دولت آقای روحانی بسیاری از مدیران دولت قبل حضور دارند و عده‌ای که امروز دولت در سایه را مطرح می‌کنند به واسطه همین امر می‌گویند که هنوز قدرت را در دست دارند.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر