کد خبر: 24780
A

جعفرزاده: مجلس نهاد امنیتی نیست/ مراجعه مردم به خانه ملت نباید اتوبوسی باشد

بدون شک اگر قصور در سیستم امنیتی مجلس باعث حمله تروریستی شد، باید راه حل دیگری برای آن اندیشیده شود اما بسته شدن درب‌ خانه‌ای که نام ملت بر آن گذاشته شده و محل امید مردم برای گشایش مشکلاتشان است، تلخ و ناگوار خواهد بود.

جعفرزاده: مجلس نهاد امنیتی نیست/ مراجعه مردم به خانه ملت نباید اتوبوسی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ طبق گفته «عزت الله یوسفیان مولا» رییس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان تصمیم گرفتند تا برای افزایش امنیت پارلمان از این پس دیدارهای مردمی در مجلس لغو شده و آن را محدود به ملاقات های استانی کنند. اما ممکن است این اقدام باعث شود، خانه ملت دیگر پذیرای مردمی که راهی بهارستان می شوند، نباشد.

بدون شک اگر قصور در سیستم امنیتی مجلس باعث حمله تروریستی شد، باید راه حل دیگری برای آن اندیشیده شود اما بسته شدن درب‌ خانه‌ای که نام ملت بر آن گذاشته شده و محل امید مردم برای گشایش مشکلاتشان است، تلخ و ناگوار خواهد بود. بهارستان نشین‌ها می‌دانند ارتباط مردم نباید به اسم حفظ امنیت گسسته شود. 

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از جمله نمایندگانی است که این اقدام را نادرست دانسته و اعتقاد داشت خانه ملت نباید، تبدیل به یک نهاد امنیتی شود. همین‌طور نمایندگان مردم باید در حوزه انتخابیه خود، پذیرای مردم باشند.

او تصریح کرد: من به شخصه از کسانی بودم که هیچ دیدار مردمی در مجلس برگزار نکردم. به طور کلی این دیدارها بسیار محدود و تنها برای پیگیری‌های نهایی انجام شد.

او ادامه داد: این که ما دیدار مردمی را به صورت مطلق قطع کنیم، کار غلطی است. مردمی که برای پیگیری کار خود از شهرشان به مجلس می‌آیند، متحمل سختی راه و خطر رفت و آمد می‌شوند. به نظرمن، این راه درست برقراری ارتباط مردم با نمایندگان نیست.

نماینده مردم رشت گفت: افرادی که به صورت موردی با نمایندگان خود کار دارند، باید اجازه ورود و ملاقات داشته باشند. مجلس یک نهاد  امنیتی نیست اما اعزام اتوبوسی افراد از شهرستان ها به تهران برای ملاقات با نماینده آن شهرستان، کار درستی نیست. 

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره بر اینکه "اگر نقصی در شرایط محیطی مجلس وجود دارد، باید نقص مورد نظر برطرف شود" تصریح کرد: من از نمایندگان می‌خواهم، سعی کنند دیدارهای خود را به حوزه انتخابیه منتهی کنند البته کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصمیم گیرنده برای لغو دیدارهای مردمی و یا استمرار آن است.

جعفرزاده در خاتمه گفت: با توجه به این که نمایندگان شهرستان‌ها دفتری در تهران ندارند و تنها دفتر ما در ساختمان مجلس است، دیدارهای مردمی به صورتی موردی باید ادامه داشته باشد. در برخی موارد مشکلات مردم، الزاما باید در داخل تهران برطرف شود و نیازمند مراجعه به خانه ملت است.- برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر