کد خبر: 24816
A
معاون اول رییس جمهور درمجمع نمایندگان استان کردستان تاکید کرد:

مردم کردستان حق بزرگی به گردن ایران دارند/مسایل قومی ، سیاسی و مذهبی نباید مانعی بر سر حل مشکلات کشور و رفع نیازهای مردم باشد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه استان های مرزی کشور با وجود محدودیت های جدی، دارای ظرفیت های بسیاری برای توسعه هستند، گفت: برنامه دولت توسعه متوازن، هماهنگ و جامع کشور است و باید با برنامه ریزی و تلاش ،‌ مشکلات مردم در مناطق مرزی نظیر کردستان را برطرف کنیم.

مردم کردستان حق بزرگی به گردن ایران دارند/مسایل قومی ، سیاسی و مذهبی نباید مانعی بر سر حل مشکلات کشور و رفع نیازهای مردم باشد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در دیدار با مجمع نمایندگان استان کردستان، با اشاره به سوابق تاریخی و نقش آفرینی کردستان در صیانت از مرزهای کشور و حضور معنادار در عرصه های مختلف نظیر انتخابات ریاست جمهوری، اظهارداشت: مردم استان کردستان حق بزرگی به گردن ایران دارند و با وجود همه مشکلات حضوری گسترده،‌آگاهانه و معنادار در پای صندوق های رای داشتند که این موضوع عظمت مردم کردستان را نشان می دهد.
وی ضمن تشکر از مشارکت همه جانبه و اعتماد بالای استان کردستان به دکتر روحانی برای ادامه مسیر،‌ گفت: امیدوارم مسایل این استان نظیر ایجاد راه های روستایی و توسعه صنعتی و کشاورزی در چارچوب اجرای سند توسعه کردستان هرچه سریعتر مرتفع شود.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه زیبنده جمهوری اسلامی نیست که پس از گذشت نزدیک به چهل سال از عمر انقلاب هنوز محرومیت در بخش هایی از کشور وجود داشته باشد،‌گفت: به عنوان معاون اول رییس جمهور پیگیر رفع موانع توسعه استان بر اساس سند توسعه کردستان خواهم بود تا مردم شریف این استان شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشند.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه تمام قول هایی که در سفر رییس جمهور به استان داده شده محقق خواهد شد،‌ گفت: مسایل قومی ، سیاسی و مذهبی نباید مانعی بر سر حل مشکلات کشور و نیازهای مردم باشد.
وی با یادآوری محدودیت های مالی دولت برای توسعه عمرانی، خواستار تشریک مساعی استاندار و نمایندگان کردستان برای فراهم کردن زمینه های حضور بخش خصوصی به منظور توسعه صنعتی بویژه ایجاد صنایع تبدیلی به منظور اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشاورزان شد.
معاون اول رییس جمهور ایجاد زیرساخت هایی نظیر تکمیل راه آهن تهران- همدان - سنندج را وظیفه دولت دانست و گفت: با خرید هواپیماهای جدید تعداد پروازها به مرکز استان افزایش خواهد یافت.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه داشتن مرز مشترک با کشور همسایه می تواند به کانون خوبی برای توسعه استان تبدیل شود،‌تصریح کرد: دولت امیدوار است تا تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در مجلس شورای اسلامی بخشی از مسایل مرزی در کردستان حل و فصل شود.
وی سپس به موضوع کولبری در استان اشاره کرد و با ابراز تاسف از رواج این شغل طاقت فرسا به دلیل مشکلات معیشتی،‌ اظهار داشت: دیدن تصاویر مردم منطقه که برای امرار معاش از طریق کولبری بارهای سنگین و حجیمی را بردوش حمل می کنند دردآور است و باید برای کمک به آنها چاره ای اندیشیده شود.
دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه استاندار و نمایندگان مجلس باید برای ساماندهی و حل و فصل این موضوع طرح هایی نظیر ایجاد بازارچه های مرزی ارایه کنند، گفت:‌ دولت برای حل این مساله از ایده ها و طرح های جایگزین و حتی کمک مادی به منظور برطرف کردن نیازهای این قشر از جامعه حمایت می کند تا کولبری به عنوان یک شغل از حیات اجتماعی کردستان رخت بربندد.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور استاندار کردستان در سخنانی ضرورت تلاش و کار مضاعف برای توسعه استان و لزوم تخصیص منابع برای اجرایی شدن مصوبات دولت در ایجاد و تکمیل زیرساخت ها را یادآور شد و گفت: استان کردستان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری و بوم گردی دارد  و در زمینه ساخت اماکن اقامتی و هتل های 5 ستاره گام های خوبی برداشته است.
وی  با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، توسعه صنایع تکمیلی را نیاز کشاورزان منطقه دانست و گفت: ایجاد راه های مواصلاتی و جاده های روستایی می تواند نقش بسزایی در پیوند استان با مناطق همجوار داشته باشد.
همچنین هریک از نمایندگان استان کردستان بطور جداگانه دیدگاه ها ؛‌دغدغه ها و پیشنهادهای خود درباره سند توسعه کردستان، آسیب های اجتماعی ، بیکاری ،‌ساماندهی وضعیت کولبران، ضرورت تقویت پایه های وفاق ملی، استفاده از نخبگان همه اقوام و مذاهب در مدیریت کلان کشور برای توسعه، ایجاد و تجهیز جاده های مواصلاتی و روستایی، راه اندازی فضاهای آموزشی و بهداشتی و تقویت شهرهای مرزی و تصحیح تعرفه های گمرکی بیان کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر