کد خبر: 24842
A

عضو فراکسیون ولایی: وزیر نفت در مورد قرارداد توتال به مجلس دعوت شود

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی از علی لاریجانی خواست تا بی‍ژن زنگنه وزیر نفت را برای ارائه توضیحاتی در مورد قرارداد توتال به مجلس دعوت کند.

عضو فراکسیون ولایی: وزیر نفت در مورد قرارداد توتال به مجلس دعوت شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی روز یکشنبه خانه ملت در تذکری با استناد به ماده 197 آئین نامه داخلی مجلس افزود: وزیر نفت باید توضیح دهد تا اذهان نمایندگان روشن شود زیرا مطالب زیادی درمورد قرارداد توتال وجود دارد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: بیانات شما درست است، اما اکنون موقع مناسبی برای تذکر نیست، در حال بررسی طرح و لوایح هستیم.
به گزارش ایرنا، ایران اولین قرارداد نفتی پسابرجامی خود را با شرکت توتال روز دوشنبه 12تیرماه امضا کرد. ارزش این قرارداد که به امضای مسئولان ایرانی و نمایندگان توتال رسید 4.8 ‌میلیارد دلار است.
این قرارداد با هدف توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد که نقطه عطفی برای آغاز عصر جدید توسعه صنعت نفت ایران و اجرای سایر قراردادها به شمار می رود.
فاز 11 پارس جنوبی به عنوان نامزد اجرای نخستین مدل جدید قراردادهای نفتی کشورمان انتخاب شده است. امضای این قرارداد سرآغازی برای عقد سایر قراردادهای جدید نفتی ایران است که انجام سرمایه گذاری های جدید و به ویژه انتقال فناوری را به دنبال دارد.
با به ثمر رسیدن این قرارداد روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
ویژگی مهم این قرارداد، برنامه ریزی برای ساخت سکوهای تقویت فشار در پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور است.

**نماینده اسفراین:نیروی انتظامی علت کشته شدن یک نفر در تعقیب و گریز نیروی انتظامی اسفراین رسیدگی کند 
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری از وزارت کشور و نیروی انتظامی خواست به موضوع کشته شدن یک نفر از جوانان اسفراین در جریان تعقیب و گریز نیروی انتظامی این شهرستان رسیدگی کنند. 
هادی قوامی افزود: پنج شنبه گذشته در جریان یک تعقیب و گریز سه نفر از جوانان این شهرستان توسط نیروی انتظامی، یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر نیز در کما بسر می برد. 
وی از نیروی انتظامی و وزارت کشور خواست به این موضوع رسیدگی کنند. -ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر