کد خبر: 24866
A

حواشی جلسه امروز مجلس؛ از درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس تا تشکر از سپاه برای ادب کردن داعشی ها

درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی مشکل سرمایه گذاران موسسات مالی و اعتباری با حضور مسوولان بانک مرکزی، قرارداد ایران با توتال،جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت از مهم ترین محورهای تذکرهای امروز - یکشنبه- نمایندگان بود.

حواشی جلسه امروز مجلس؛ از درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس تا تشکر از سپاه برای ادب کردن داعشی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به مشکلات پیش آمده برای برخی موسسات مالی اشاره کرد و گفت: وظیفه ذاتی بانک مرکزی نظارت بر موسسات مالی بوده و این موسسات وجوه خود را در بانک های رسمی و دولتی می گذاشته اند و بانک مرکزی آنها را کنترل می کرده است و اینکه گفته می شود این موسسات مجوز نداشتند حرف نادرستی است.
وی از هیات رییسه مجلس خواست یک جلسه غیرعلنی در این زمینه برگزار کند تا نمایندگان این موضوع را بررسی کنند.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع را پیگیری می کنیم و تا کنون نیز پیگیری کرده ایم.
محمود صادقی نماینده تهران نیز در تذکری از وزیر دادگستری خواست تا موضوع گرفتن وکیل برای مدیران بازداشتی کانال های تلگرامی را پیگیری کند.
سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس نیز در تذکری شفافی از حرکت اقتدار آفرین سپاه پاسداران در ادب کردن تروریست های داعش تشکر و از کسانی که درصدد تخریب سپاه هستند دعوت کرد از این کار خیانت بار دست بردارند چراکه سپاه عامل امنیت و اقتدار ملی است.
وی در تذکری به وزیر امورخارجه افزود: در خصوص بروزرسانی و افزایش تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران همزمان با سفر وزیر امور خارجه در شان ملت ایران نبود و باید این وزارتخانه این موضوع را با قدرت با طرف اروپایی مطرح کند.
وی ادامه داد: نشست منافقین در پاریس نشان دهنده رویکرد غیرصادقانه کشورهای غربی است و عکس العمل جدی در این زمینه باید داده شود.
نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: همچنین اجرای شتابان طرح گاپ در ترکیه و سدسازی های غیرکارشناسی بر روی رودخانه دجله و فرات نیاز به تحرک دیپلماسی بیشتری دارد چرا که این رویه موجبات خشکسالی و گرد و غبار در ایران به خصوص در جنوب کشور را به دنبال دارد.
ساداتی نژاد همچنین در تذکری به وزیر نفت در خصوص قرارداد با شرکت توتال افزود: با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر عدم رعایت کامل نظر رهبر معظم انقلاب در این قرداد در این زمینه باید شفاف سازی صورت بگیرد.
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس نیز در تذکری شفاهی در خصوص حادثه تروریستی ریجاب گفت: یکسال از این حادثه گذشته است اما هنوز مظلومیت شهیدان این حادثه ادامه دارد و در بنیاد شهید و امورایثارگران هنوز احراز شهادت شهیدان این حادثه انجام نشده است، اگر این اقدام انجام نشود تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را ارایه می کنم.
مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس نیز در تذکری شفاهی به وزیر نیرو گفت: وضعیت حاد قطعی آب و برق ناشی از شدت گرمای هوا در خوزستان بسیار ناراحت کننده و دردآور است به گونه ای که در حال حاضر شدت گرمای هوا در برخی مناطق به 55 و 60 درجه رسیده است.مردم خوزستان توان و تحمل درد و رنج ناشی از قطعی برق را ندارند.

**تذکرهای کتبی نمایندگان
در جلسه علنی امرز مجلس تذکرهای کتبی نمایندگان نیز قرائت شد.
براین اساس، روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در تذکری کتبی به وزیر امورخارجه نسبت به عدم موضوع گیری رسمی و به موقع در خصوص جنایات دولت ارمنستان و کشتار مردم مسلمان قره باغ تذکر داد.
نادرقاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در مجلس نیز در تذکری کتبی به وزیر دادگستری در خصوص علت عدم اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد در سال 1394 تذکر دادند.
این دو نماینده همچنین در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور اقتصادی و دارایی بر جلوگیری از نوسانات بازار ارز برای حمایت از تولید داخلی تاکید کردند.
علی محمد شاعری نماینده بهشهر در مجلس نیز در تذکری به رییس جمهوری خواستار جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت شد.
همچنین سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در تذکری به رییس جمهوری بر ضرورت ابلاغ برنامه ششم توسعه قبل از تحلیف تاکید کرد.- ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر