کد خبر: 24954
A

ولایتی: تکلیف ریاست مجمع تشخیص مصلحت در آینده نه چندان دور مشخص می‌شود

رئیس حزب وطن ترکیه در دیدار با علی اکبر ولایتی بر توسعه شبکه های رادیویی و تلویزیونی با محتوای اسلامی در ترکیه تاکید کرد.

ولایتی: تکلیف ریاست مجمع تشخیص مصلحت در آینده نه چندان دور مشخص می‌شود

دیده بان ایران: در دیدار دوغو پرینچک رییس حزب وطن ترکیه با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک دو طرف در خصوص توسعه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در ترکیه با محتوای اسلامی و حلال تاکید و رایزنی کردند.

رئیس حزب وطن ترکیه همچنین در خصوص پروژه آمریکا و اسرائیل مبنی بر تشکیل کردستان بزرگ سخنانی را ایراد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعیین تکلیف ریاست مجمع گفت: بدون تردید در آینده نه چندان انشاء‌الله تکلیف روشن خواهد شد.

ولایتی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم تا ببینیم تصمیم نظام در این مورد چیست. بی‌تردید، مجمع یک جایگاه بسیار مهمی در نظام دارد و جایی است که برای مشورت مقام معظم رهبری بر اساس اصل 110 قانون اساسی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: انشاء الله در آینده شاهد این خواهیم بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با قوت و قدرت کار خودش را ادامه دهد.

ولایتی همچنین در خصوص قرارداد نفتی توتال با ایران اظهار داشت: هر قراردادی که اساس آن قانون و در چارچوب روابط میان کشورها و موسسات قانونی دیگر باشد باید روند قانونی خود را طی کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی با تاکید بر شفافیت قرار دادها گفت: امیدواریم مجلس با دقت نسبت به این مساله رسیدگی کند و آنچه خیر و صلاح کشور است صورت گیرد.

ولایتی در ادامه با اشاره به دیدارش با هیات ترکیه‌ای گفت: جلسه بسیار دوستانه و برادرانه‌ای بود و معتقدیم هر حرکت تجزیه‌طلبانه در منطقه و جهان اسلام را به نفع دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و اسرائیل می‌دانیم.

او گفت: رابطه بین ایران و ترکیه و رابطه تاریخی با عوامل مشترک مانند تاریخ، فرهنگ و دین مشترک موجب شده که هر دو کشور در جهت تقویت هر چه بیشتر این عوامل و به وجود آوردن عوامل مشترک جدید تلاش کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه انرژی و بین‌المللی دو کشور امر رو به رشدی است و مورد رضایت هر دو طرف است.

وی تاکید کرد: مخالف تهدید علیه هر یک از کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، قطر، لبنان، یمن و دیگر کشورها هستیم.

ولایتی در پایان با تشکر از حضور هیات اعزامی از ترکیه گفت: امیدواریم گرمی هوای امروز به گرمی روابط ترکیه و ایران باشد اما هوای دو کشور به این گرما نباشد که مردم ما از گرمی روابط بین دو کشور استقبال می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر