کد خبر: 24991
A

زاکانی هوس لیدری اصولگرایان به سرش زده است

یک عضو حزب مستقل ایران گفت: آن‌هایی که آتش‌بس سیاسی را مطرح می‌کنند وقتی دیدند که نزد مردم جایگاهی ندارند، آتش بس را مطرح کردند که بر روی آن هم استوار نبودند.

زاکانی هوس لیدری اصولگرایان به سرش زده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی درباره برخی از تندروی ها نسبت به رییس‌جمهور گفت: روحانی برای این‌که بار دوم ریاست قوه مجریه را در دست بگیرد  ۲۴ میلیون رای آورد که رکود محسوب می‌شود فراموش نکنیم که او رییس‌جمهور کل ایران است.

عضو حزب مستقل ایران با اشاره به اینکه دولت دوازدهم هنوز آغاز به کار نکرده اما هجمه‌ها علیه آن زیاد است، عنوان کرد: خوشایند نیست هنگامی که رییس‌جمهور اسلامی ایران کار خودش را آغاز نکرده است این‌گونه مورد تخریب قرار بگیرد، این رفتار‌ها برازنده کل نظام نیست. 

او تاکید کرد: در حال حاضر همه باید بیش از هر چیز به دنبال اتحاد، وحدت و یکدلی در جامعه باشند و کسانی که رییس‌جمهور را تخریب می‌کنند از هر نظر محکوم هستند. شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که نه تنها با رییس‌جمهورش بلکه با دیگر شخصیت‌هایش این‌گونه رفتار شود این کار‌ها شرعا و قانونا حرام است.

اشرفی اصفهانی درباره مطرح کردن آتش‌بس سیاسی از سوی عده‌ای و بازپس‌گیری آن در زمان امضای قرارداد با شرکت توتال عنوان کرد: آن‌هایی که این مساله را مطرح می‌کنند خودشان عامل اصلی اتفاقاتی هستند که به وقوع پیوسته است و وقتی دیدند که نزد مردم جایگاهی ندارند  برای احیای این جایگاه آتش‌بس را مطرح کردند که بر روی آن هم استوار نبودند.

مردم احمدی‌نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی‌خورند

همچنین نامه نیوز نوشت: علی صوفی دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات با بیان اینکه آقای زاکانی با لحن خیلی خیرخواهانه ای توصیه آتش بس را مطرح کرد، گفت: اگر توصیه نمی کرد خیلی مفهوم بدی داشت. البته تا وقتی که اصل خبر را ندیده بودم احساس کردم آقای زاکانی دارد مسئولیت همه چیز را می پذیرد و عنوان می کند آتش بس یکطرفه انجام شود ولی بعد که اصل خبر را دیدم واقع قضیه آن است که آقای زاکانی می گوید شرایط اقتضا می کند وحدت داشته باشیم بنابراین بهتر است آتش بس بدهیم ولو آتش بس یکطرفه. البته لفظ آتش بس تند است چند ماه پیش وقتی بحث آشتی ملی مطرح شد دوستان اصولگرا گفتند «چرا آشتی ملی، مگر قهری در جامعه وجود دارد که تعبیر آتشی را در مقابلش مطرح می کنند. قهری وجود ندارد که بخواهیم آشتی کنیم» حالا وقتی از تعبیر آتش بس استفاده شد یعنی کار از قهر گذشته و جنگ وجود دارد. به عبارت دیگر وقایعی که امروز در جامعه می بینیم جنگ است، پس برای رسیدن به وحدت، ترک مخاصمه و آتش بس یکطرفه ضرورت دارد.

وی گفت: این حرف خیلی تندتر از «آشتی ملی» است. در مجموع ما نیاز به گفتگو و وفاق ملی داریم تا در چارچوب های متعارف دموکراتیک کنار هم بنشینیم و براساس علایق سیاسی خط قرمزهایی را مثل امنیت ملی و منافع ملی تعریف کنیم تا اختلافات و رقابت های سیاسی آسیبی به کشور نزند.

او گفت: در واقع آقای زاکانی در آن پیام ضمن بیان توصیه هایش، داشت اصولگرایان را نمایندگی و لیدری می کرد؛ به این صورت که گویی او از طرف اصولگرایان این اختیار را دارد که این تصمیم را بگیرد. روش ها و تاکتیک های احمدی نژادی دیگر جواب نمی دهد بنابراین نمی توانند الگوی دیگری از نوع احمدی نژاد را به صحنه بیاورند و با آن بتوانند نظر مردم را جلب کنند چون مردم از آن وعده ها و شعارها رویگردان شدند. 

وی تاکید کرد: مردم دیگر فریب کسانی که ادعای پاکدستی دارند و می خواهند خود را منتقد وضع موجود نشان دهند نمی خورند چون احمدی نژاد را تجربه کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر