کد خبر: 25046
A

حضور وزرای سابق آموزش در کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه توضیحات

وزرایی که انجام تخلفات از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان در زمان وزارت آن‌ها بر آموزش و پرورش محرز شده، در کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه توضیحات حضور می‌یابند.

حضور وزرای سابق آموزش در کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه توضیحات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به جلسه روز دوشنبه 19 تیرماه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در این جلسه نمایندگان و محققین گزارش نهایی خود را از عملکرد مالی بانک سرمایه و هلدینگ پترو فرهنگ -که بیش از 11 شرکت پتروشمی را تحت نظر داشت - به کمیته ارائه کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تخلفات متعدد این بانک محرز شده و این گزارش به مسئولان مربوطه از جمله رئیس بانک مرکزی، رؤسای وقت صندوق ذخیره فرهنگیان،  وزیر سابق آموزش و پرورش و دیگر وزرای مربوط به این بازه که انجام تخلفاتی در زمان وزرات آنها محرز شده، ابلاغ خواهد شد و آنها مکلف به حضور در جلسه اعلامی از سوی کمیته تحقیق و تفحص هستند.

وی گفت: پس از این ابلاغ با برگزاری جلسه‌ای دیگر برای استماع نظر مدیران و متخلفین این بانک شنیده و گزارش نهایی نوشته خواهد شد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه تخلف از قوانین بانکی در ارائه وام‌ها و قراردادهای غیرقانونی و پاداش‌های بیش از حد عمده تخلفات این بانک را شامل می‌شوند، افزود: رقم تخلف بانک سرمایه بیش از  8 هزار میلیارد تومان و هلدینگ پترو فرهنگ حدود 900 میلیارد تومان تخمین زده شده اما ممکن است پس از استماع گزارش‌ها و اظهارات و دفاعیات متخلفین و مدیران این رقم بالا و پایین شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر