کد خبر: 25135
A

روایت علاء‌الدین بروجردی از جزئیات نشست اخیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با ظریف

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بر این عقیده است که دیپلماسی پارلمانی، مکمل دیپلماسی رسمی کشور است.

روایت علاء‌الدین بروجردی از جزئیات نشست اخیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با ظریف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایر ان؛ علاء الدین بروجردی درباره نشست اخیر اعضای این کمیسیون با وزیر امور خارجه افزود: مجلس معتقد است، این دیپلماسی در کنار دیپلماسی رسمی کشور به حفظ منافع ملی کمک می کند.

وی در ادامه گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صورت دوره ای با وزیر و معاونان وزارت خارجه دیدار دارند و آخرین تحولات منطقه را مرور می کنند که در آخرین نشست نیز موضوع مهم آزادسازی موصل عراق از دست تکفیری ها و تروریست های داعش و آخرین تحولات قطر، یمن و سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

بروجری تصریح کرد: در این نشست نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح متقابل ایران در برابر بدعهدی آمریکا در مساله پسابرجام نیز تاکید کرد: این طرح دو سه هفته ای است که در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در این زمینه مجلس به دنبال یک وفاق است.

وی افزود: در این زمینه با فراکیسیون های مختلف مجلس نیز نشست هایی برگزار کرده که این نشست ها همچنان ادامه دارد تا این طرح به صحن علنی مجلس بیاید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در باره عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت کشور گفت: توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران همچنان ادامه دارد و با وجود این توطئه ها و تهدیدها با تدبیر مقام معظم رهبری و طراحی هوشمندانه در راستای برقراری امنیت پایدار، مجموعه نیروهای تاثیرگذار از جمله نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و وزارت اطلاعات نقش مهمی در ایجاد امنیت دارند.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر