کد خبر: 25143
A

بهرام پارسایی: رهبری جریان اصلاحات قائم به شخص نیست/ نیاز باشد شورایعالی سیاستگذاری اصلاح می‌شود

سخنگوی فراکسیون امید درباره موضوع رهبری جریان اصلاحات گفت: آقای خاتمی یک چهره محبوب ملی هستند اما تصمیم گیری ها در جریان اصلاح طلبی بر اساس مشورت است.

بهرام پارسایی: رهبری جریان اصلاحات قائم به شخص نیست/ نیاز باشد شورایعالی سیاستگذاری اصلاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، خبرآنلاین نوشت: اصلاح طلبان از سال 92 برای پرهیز از اختلاف به یک کار جمعی و هماهنگ روی آوردند که نتیجه آن هم، موفقیت آمیز بود و حسن روحانی توانست سکان قوه مجریه را به دست گیرد و بعد از  8 سال اصلاح طلبان بار دیگر به عرصه قدرت بازگشتند؛  این رویه در سال 94 و در استانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با قوت بیشتری پی گرفته شد و نتیجه آن پیروزی مطلق لیست امید در تهران و پیروزی نسبی در شهرستانها بود.

رویه حرکت تشکیلاتی در انتخابات 96 از سوی جناح چپ دنبال شد و بار دیگر این اصلاح طلبان بودند که با محوریت شوریا عالی سیاستگذاری، طعم شیرین پیروزی را چشیدند اما با این وجود یک معمای حل نشده باقی مانده و آن هم اختلافات و انتقاداتی بود که نسبت به تعیین لیست شورای شهر توسط این شورا مطرح شد؛ اینکه آیا این مدل تصمیم گیری به اشکال برخورده است و نیاز به اصلاح دارد یا  تنها یک اختلاف مقطعی مطرح بوده و تمام شده است از علامت سوال هایی است که این روزها در محافل سیاسی مباحثی را برانگیخته است.

بهرام پارسایی نماینده اصلاح طلب مجلس در این رابطه که آیا این اختلافات زنگ خطری برای اصلاح طلبان محسوب می شود یا این اختلاف درون جریانی قابل حل شدن است، به خبرآنلاین گفت: من بعید می دانم که اصلاح طلبان و لیدر های اصلاح طلبی اقدامی انجام دهند که بخواهند از ملت عقب بیفتند.

او ادامه داد: به هر صورت مردم در طول این چندسال نشان دادند که نظرشان در موافقت با اصلاح طلبان است لذا  بعید می دانم این اختلافات به اندازه ای باشد که بتوان آن را برگشت به عقب اصلاح طلبان تلقی کرد.

سخنگوی فراکسیون امید ادامه داد: قطعا انتظاری که از شورای عالی سیاستگذاری و اصلاح طلبان وجود دارد این است که روند مثبت سالهای اخیر را حفظ کنند و در جهت انسجام بیشتر گام بردارند.

نماینده مردم شیراز گفت : طبیعی است وقتی کار بزرگی قرار است انجام شود آن هم در سطح ملی نقدهایی هم به آن وارد شود که در برخی موارد می توان با آسیب شناسی و بررسی انها را مرتفع کرد اما برخی انتقادات هم واقعا وارد نبود.

پارسایی در پاسخ به این سوال که در موضوع شورای شهر و تعیین لیست چقدر انتقادات مطرح شده به شورای عالی سیاست گذاری وارد است گفت: در ماجرای شورای شهر به علت اینکه هیات نظارت ایستادگی کرد و اجازه نداد افراد به صورت سلیقه ای رد صلاحیت شوند  و تعداد زیادی در این دوره اجازه حضور در رقابت ها را داشتند به نظرم هر لیستی بسته می شد باز برخی از امدن در لیست باز می ماندند و باز انتقاداتی مطرح می شد بنابراین هر لیستی بسته می شد بدون هیچ تردیدی انتقاداتی نسبت به آن مطرح می شد.

او در این رابطه که آیا از تغییر رویکرد یا اصلاح در شورای عالی سیاست گذاری شده است یا خیر یا اساسا این شورا را بی نیاز از اصلاح می دانید، گفت: شعار ما اصلاح است بنابراین هرجا نیاز به اصلاح باشد قطعا این اتفاق رخ خواهد داد اما اینکه قرار باشد این انسجام به دلیل نقد عده ای به هم بخورد اساسا امکان آن وجود ندارد.

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که برخی انتقادات متوجه این است که لیدری  اصلاح طلبان قائم به شخص است و این می تواند شکننده باشد گفت : لیدری اصلاح طلبان قائم به شخص نیست درست است که آقای خاتمی یک چهره محبوب ملی هستند اما تصمیم گیری ها در جریان اصلاح طلبی بر اساس مشورت است و حتی ایشان در نحوه چینش لیست شورا دخالتی نداشتند و به نظر جمع اعتماد کردند و جایگاه خاصی برای تصمیمات جمعی قائل هستند.

او افزود: من معتقدم اصلاحات به بطن جامعه وارد شده است و رهبری اصلاحات قائم به شخص نیست امیدوارم سایه اقای خاتمی مستدام باشد به هر صورت محبوبیت ایشان در میان ملت موضوع انکار نشدنی است اما تصمیمات جریان اصلاحات براساس تصمیمی گیری های جمعی است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر