کد خبر: 25166
A
حسین‌زاده:

حداکثر مطلق کابینه دوازدهم با گفتمان سیاسی رئیس‌جمهور هماهنگ باشند

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «مطالبات ملت برای انتخابات آینده ملاک قرار گیرد» گفت که حداکثر مطلق کابینه دوازدهم باید با گفتمان سیاسی رئیس جمهور هماهنگ باشند.

حداکثر مطلق کابینه دوازدهم با گفتمان سیاسی رئیس‌جمهور هماهنگ باشند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند دولت را کارآمد و موفق نشان دهد این است که کابینه دولت به گونه‌ای بسته شود که حداکثر مطلق آن با رئیس کابینه و گفتمان سیاسی متعلق به آن همخوانی داشته باشد و کمترین انحراف معیار از گفتمان سیاسی رئیس جمهور وجود داشته باشد،‌ چرا که در غیر این صورت اسباب موفقیت دولت نخواهد شد.

وی افزود: اصلی‌ترین الزام در چینش کابینه پاسخگو بودن به مطالبات مردم و وعده‌هایی است که آقای روحانی در انتخابات به مردم دادند و مردم براساس آن پای صندوق‌های رای آمدند و ایشان را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند و در واقع به روش‌های اجرایی مدیریتی ایشان رای دادند،‌ البته این به معنای نادیده گرفتن کسانی که به آقای روحانی رای ندادند، نیست.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس اضافه کرد: طبیعتا دولت باید اسباب رفاه اجتماعی و زندگی بهتر را برای همه شهروندان ایرانی چه کسانی که به این دولت رای داده اند و چه کسانی که رای نداده‌اند فراهم کند و رئیس جمهور هم موظف است با تیم کاری منسجم و هماهنگ خواسته‌های کل کشور را برآورده کند.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه «رئیس جمهور باید به همه حقوق شهروندان ایرانی تعلق خاطر داشته باشد» گفت: در عین حال رئیس جمهور باید دستش در انتخاب کابینه باز باشد و از بین کسانی که حداکثر همراهی را با گفتمان سیاسی ایشان دارند، انتخاب کند.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به تشکیل کارگروهی در این فراکسیون برای تعامل با دولت در انتخاب کابینه دوازدهم اضافه کرد: ما معتقدیم مطالبات ملت باید در انتخاب کابینه دوازدهم ملاک قرار گیرد و شاخص ها هم در همین چارچوب مطالبات مردم تعیین شود.

وی با بیان اینکه «رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری فارغ از خطوط قومیتی، جنسیتی و جغرافیایی بوده است» گفت: مردم انتظار دارند کابینه دوازدهم منسجم‌تر و هماهنگ‌تر با رئیس دولت باشد و در عین داشتن تعلق خاطر بیشتر به گفتمان سیاسی اصلاح طلبی یا گفتمان سیاسی رئیس جمهور، هماهنگی درون ساختاری بیشتری با خود داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر