کد خبر: 25187
A

وزیر احمدی‌نژاد: اصراری برای معرفی وزیر به روحانی نداریم اما ...

رئیس فراکسیون ولایی مجلس و وزیر دولت احمدی نژاد تاکید دارد: کابینه دوم روحانی به نسبت کابینه اول باید 50 درصد تغییرات داشته باشد تا کارآیی لازم را پیدا کند.

وزیر احمدی‌نژاد: اصراری برای معرفی وزیر به روحانی نداریم اما ...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران: رئیس فراکسیون ولایی مجلس و وزیر دولت احمدی نژاد تاکید دارد: کابینه دوم روحانی به نسبت کابینه اول باید 50 درصد تغییرات داشته باشد تا کارآیی لازم را پیدا کند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا دولت تاکنون با اعضای این فراکسیون برای کابینه جلسه ای داشته است گفت: دولت تا الان هیچ گونه صحبت و یا بحثی با فراکسیون نمایندگان ولایی در این مورد نداشته است، ما خودمان در همین زمینه ١٥نَفَر را تعیین کردیم که اگر دولت قصد تعامل داشت از طریق این کمیته مذاکراتی را داشته باشیم.
 
وی در مورد احتمال استفاده دولت از برخی نمایندگان در کابینه دوازدهم اظهار داشت: دولت اگر تمایل داشت می تواند این کار را انجام دهد، البته اینکه بگویم دولت باید حتما از نمایندگان مجلس استفاده کند درست نیست چراکه این انتخاب در اختیار دولت است. معتقدم وقتی کسی در مسئولیت وزارت یا بالاتر قرار می گیرد اگر یک دوره نماینده بوده باشد قطعا موفق تر خواهد بود.
 
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: این دولت است که باید کابینه را پیشنهاد دهد و اگر روزی دولت به این جمع بندی رسید که کسی توانایی این کار را دارد می تواند پیشنهاد دهد والا کسی اصراری برای معرفی افراد خاص ندارد، در واقع ما باید در مورد شاخص ها صحبت کنیم نه افراد.
 
حاجی بابایی در مورد برخی صحبت ها مبنی بر پیشنهاد دولت به دو نَفَر از اعضای فراکسیون مستقلین برای حضور در کابینه گفت: چنین چیزی را نشنیده ام و خبری ندارم.
 
این عضو جمنا در پاسخ به این سوال که احتمال می دهید در کابینه دوازدهم بیشتر از اصولگرایان معتدل استفاده شود، گفت: تا امروز خود دولت هم چنین چیزی را نمی داند، پشت پرده معمولا فعل و انفعالاتی وجود دارد که ممکن است آن پشت یک گروهی با گروه دیگر به جمع بندی برسند.
 
این نماینده اصولگرایی مجلس در مورد اینکه آیا این به معنای سهم خواهی گروه‎ها و جریان‏های سیاسی در کابینه است گفت: امیدواریم که سهم خواهی مطرح نباشد ولی برخی ظواهر حکایت از همین سهم خواهی دارد.
 
وی در مورد برخی پیشنهادات اصولگرایان به روحانی مبنی بر حضور باهنر در کابینه نیز گفت: آقای باهنر فرد قوی و توانمندی است و اگر دولت از وی استفاده کند خوب است.
 
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پیش بینی خود از ترکیب کابینه دوم بیان کرد: کابینه قوی کابینه ای است که خودش کار اقتصادی نکند یعنی خودش مشغول کار اقتصادی خانواده خودش نباشد، افرادی انتخاب شوند که تمام توانشان را برای کار بگذارند، جهادی وارد کار شوند و هماهنگی لازم را با دولت داشته باشند و به برنامه ششم و اسناد بالادستی اعتقاد داشته باشد و براساس آن حرکت کند.
 
وی خاطر نشان کرد: کابینه دوم باید بالای ٥٠درصد نسبت به کابینه اول تغییر کند که کارآیی لازم را داشته باشد. نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر