کد خبر: 25204
A

تکلیف علی لاریجانی بعد از جدایی دو فراکسیون ولایی و مستقلین چه می شود؟

علی لاریجانی بعد از جدایی رسمی دو فراکسیون ولایی و مستقلین ولایی هنوز عضو هیچ فراکسیونی نشده است و تکلیفش در این میان نامشخص است.

تکلیف علی لاریجانی بعد از جدایی دو فراکسیون ولایی و مستقلین چه می شود؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فراکسیون ولایی رسما اعلام کرد که از مستقلین ولایی جدا شده است. این خبری بود که هفته گذشته بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و با این جدایی شاید اولین موضوعی که به ذهن می رسد، تکلیف علی لاریجانی در میان این دو فراکسیون است. لاریجانی اگرچه رییس فراکسیون ولایی بود اما نزدیکانش در فراکسیون مستقلین حضور داشتند و حال و با جدایی این دو فراکسیون از یکدیگر، تکلیفش نامشخص است. 
علی لاریجانی با اقدام اصولگرایان مجلس در حال حاضر به صورت رسمی عضو هیچ کدام از فراکسیون های سیاسی مجلس نیست. 
جبار کوچکی نژاد عضو فراکسیون ولایی  با خوشحالی از جدایی دو فراکسیون ولایی و مستقلین می گوید مستقلین ماندند که چه کاری کنند... این اتفاق باید سال قبل می افتد و یکسال فراکسیون معطل شد و شاید بتوان گفت که در این یک سال آسیب دید.
وی تصریح کرد: در فضای مجلس باید یک تفکر انقلابی بیشتر خودش را در بسیاری از طرح ها و لوایح از جملهAFTF  ، 2030 توتال و کنوانسیون پاریس و... نمایان کند در این موارد فراکسیون است که باید بایستد و بسیاری از نواقص را برطرف کند و در نبود چنین فراکسیون بسیاری از هزینه ها را مقام معظم رهبری پرداخت کردند. 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: جدایی دو فراکسیون ولایی از مستقلین اتفاق خوبی بود و فراکسیون ولایی با بیش از 130 نماینده مطمئنا می تواند کمک کند. اتفاقا ما با فراکسیون امید در خیلی جاها و مسایل می توانیم  توافق داشته باشیم. برای مثال در طرح دو فوریتی مقابله با مصوبات مجلس آمریکا به دلیل اینکه فراکسیون ها مستقل نبودند و واسطه گری بود این طرح به نتیجه نرسید. علیرغم اینکه وعده داده بودند این طرحهفته گذشته به صحن می آید اما   این هفته هم نیامد چرا که این طرح را کسانی نوشتند که به دنبال کاسبی خودشان است و به همین دلیل فراکسیونهای مستقل مجلس در رابطه با این طرح موضع دارند.
کوچکی نژاد تاکید کرد: فراکسیون ولایی یک فراکسیون ریشه دار با نمایندگان با سابقه و انقلابی است. امیدواریم در سه سال باقیمانده مجلس دهم از مواضع انقلابی مردم دفاع کنند و در بیانیه ها و در بسیاری از مواضع سیاسی بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.
وی همچنین در خصوص وضعیت لاریجانی با توجه به جدایی رسمی دو فراکسیون ولایی و مستقلین، گفت: ما دو تفکر در کشور داریم یکی اصولگرایی و اصلاح طلبی این وسط چیز دیگری نداریم که بیایند و خودشان را معطل کنند. اینها نتیجه هم نمیگیرند و دنبال یکسری کارهای خاص خود هستند. آنهایی که در لیست امید قرار گرفتند و وارد مجلس شدند در فراکسیون امید قرار بگیرند و کسانیکه با تفکرات اصولگرایی توانستند وارد مجلس شوند به فراکسیون اصولگرایان بیایند.کسی که در این وسطها پنهان می شود یک روز آشکار می شود.
این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا منظورتان این است که رییس مجلس به امیدی ها بپیوندد، گفت:من نمی گوییم آقای لاریجانی به فراکسیون امید برود. ایشان یک فرد اندیشمند، انقلابی، پرتلاش و با سابقه نمایندگی است خودش تشخیص دهد که کدام فراکسیون با افکار و اندیشه ایشان همخوانی دارد. آقای لاریجانی هنوز عضو فراکسیون تازه تاسیس اصولگرایان نشده اند. ایشان در فراکسیون ولایت حضور داشت که عملا فراکسیون نبود بلکه تلفیقی از فراکسیون مستقلین و فراکسیون اصولگرایان بود که در طول یک سال به ما اثبات شد مستقلین همراهی نمی کنند. 
کوچکی نژاد تاکید کرد: مستقلین هر جایی که منافعشان تامین می شود گرایش پیدا می کنند و بیشتر به زیر چتر امیدی ها می رفتند و امیدی ها نیز از دست آنها نگران بودند و حرف ما را هم گوش نمی دادند و برای مثال می رفتند در چتر آقای لاریجانی قرار می گرفتند. در نتیجه با این تفکیک تکلیف این دو فراکسیون روشن شد آنها هم تکلیف خودشان را روشن کنند.
 
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به اینکه تکلیف لاریجانی در میان دو فراکسیون مستقلین و اصولگرایان چگونه خواهد شد،تصریح کرد: آقای لاریجانی رییس مجلس است.
وی خاطرنشان کرد: حال رسیدید به پیشنهاد اول بنده در خصوص تشکیل شورای عالی فراکسیون ها. در مجلس ما به شورای عالی فراکسیون ها نیاز داریم یعنی هر فراکسیون به طور مستقل کار خود را انجام دهد و با اعلام جدایی فراکسیون ولایی ما تشکر می کنیم چون شفاف سازی شد. منتها ما یکسری تصمیمات ملی داریم که این تصمیمات نمی تواند رها شود. بنابراین این موضوع را باید در شورای عالی فراکسیون ها حل کرد  و  هر فراکسیون به همراه رییسش بیایند و برای رییس شورای عالی فراکسیون ها رای گیری کنیم و شورای عالی فراکسیون ها را راه بیاندازیم.
جعفرزاده در خصوص اینکه آقای لاریجانی عضو کدام فراکسیون می شود، اظهارداشت: باید از لاریجانی بپرسید عضو کدام فراکسیون است.
وی تاکید کرد: آقای لاریجانی رییس مجلس است و به نظر بنده شانیتش بالاتر از این است که در یک فراکسیون باشد، این کار باید خیلی زودتر انجام می شد بنابراین کار خوبی صورت گرفت.- اعتماد
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر