کد خبر: 25373
A
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

هیچ شخص و حزب و شورایی در اندیشه اصلاح طلبی خارج از دایره نقد نیست

حمید رضا کارگر : هیچ شخص و حزب و شورایی در اندیشه اصلاح طلبی خارج از دایره نقد نیست. بت سازی از برخی چهره ها و مقدس جلوه دادن چنین جمع هایی با روحیه تحزب و دموکراسی در تضاد است. متأسفانه عده ای عادت کرده اند فقط شعار دموکراسی را سر بدهند و در زمان عمل، می سنجند که دموکراسی تا کجا به نفعشان است. لذا به نظر من فاصله گرفتن از اهداف اصیل اصلاح طلبی، آفت شورای عالی سیاستگذاری است.

هیچ شخص و حزب و شورایی در اندیشه اصلاح طلبی خارج از دایره نقد نیست

دیده بان ایران: حمیدرضا کارگر، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، درباره اختلافات درون جبهه ای اصلاح طلبان به خبرنگار اعتماد ملی گفت: این اختلافات امر تازه ای نیست و سالهاست که وجود دارد. یک طیف اصلاح طلبانی هستند که اهل شعار و تندروی هستند و هر کسی با آنها کار کرده باشد روحیه استبدادی را علی رغم شعارهای عامه پسندشان در آنها دیده است، یک طیف دیگر هم اصلاح طلبانی هستند که به اصلاحات تدریجی و ریشه ای اعتقاد دارند. طیف دوم خود را خارج از نظام و انقلاب نمیدانند و وقتی به سوابق بزرگان آنها نگاه شود دیده میشود که عموماً در صف اول مبارزه انقلابی بوده اند. این طیف هم شاید اکثریت و بلکه حتی تمام انتقادات طیف اول را به نظام قبول داشته باشد اما روش اصلاح را در عمل سیاسی و به صورت مسالمت جویانه دنبال میکند. اگر از بنده بپرسید که در سال ۹۲ و ۹۴ و ۹۶ چه کسانی باعث جلب آرای مردم و پیروزی اصلاح طلبان شدند، خواهم گفت طیف دوم؛ چراکه اصلاحات را نه از طریق شعار و ادعا، بلکه از طریق علمی دنبال می کنند.

مدیر روابط عمومی حزب اعتماد ملی ادامه داد: آنچه که امروز باعث شدت گرفتن اختلافات درون جبهه اصلاحات شده است، سهم خواهی عده ای از همان طیف اول است. افرادی اصطلاحاً تازه از راه رسیده و خودشیفته که ادعای رهبری بر جریان بزرگ اصلاحات را هم دارند و هرگونه پیروزی اصلاح طلبان را نتیجه کنش های خودشان میدانند. متاسفانه این افراد با های هوی های خود خاتمی عزیز را نیز مصادره کرده اند. شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز که قرار بود نماینده خرد جمعی هر دو طیف باشد حالا بازیچه روحیه استبدادی طیف اول شده است. برای همه فعالین سیاسی روشن است که تحزب با استبداد نسبتی ندارد. اصالت تحزب در توسعه سیاسی در دنیا به اثبات رسیده است. ترکیب و عملکرد یکسویه و انحصاری شورای سیاستگذاری در برخی از استانها متاسفانه باعث ایجاد کدورت و دشمنی عمیق در بین نیروهای سیاسی همفکر شده است و باید فکری اساسی کرد.
کارگر افزود: هیچ شخص و حزب و شورایی در اندیشه اصلاح طلبی خارج از دایره نقد نیست. بت سازی از برخی چهره ها و مقدس جلوه دادن چنین جمع هایی با روحیه تحزب و دموکراسی در تضاد است. متأسفانه عده ای عادت کرده اند فقط شعار دموکراسی را سر بدهند و در زمان عمل، می سنجند که دموکراسی تا کجا به نفعشان است. لذا به نظر من فاصله گرفتن از اهداف اصیل اصلاح طلبی، آفت شورای عالی سیاستگذاری است.

وی در مورد پیشنهادات مطرح شده توسط حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی برای حل اختلافات پیش آمده در جبهه اصلاحات گفت: انتقاد دلسوزانه نسبت به تثبیت یک نهاد غیرقانونی بنام شورای عالی سیاستگذاری توسط دکتر منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی یک اقدام شجاعانه و تاریخی بود.پیشنهادات دکتر منتجب نیا توجه به قاطبه اصلاح طلبان است که هرچه سریعتر باید راهکار یک هم اندیشی بزرگ در جریان اصیل و مردمی در قالب «مجلس اصلاحات» که نمایندگان واقعی در یک پروسه انتخابی و از پایین به بالا در آن نقش آفرین باشند , شکل بگیرد.

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان ساخت: نگاه انتخاباتی صرف به پروسه تاریخی اصلاحات در ایران تنزل جایگاه مردم سالاری و توسعه سیاسی است. اگر می خواهیم اصلاحات نتیجه بدهد باید آن را ابتدا از خودمان آغاز کنیم و تحزب را به عنوان یکی از مهمترین ملزومات دموکراسی بپذیریم. اینکه چند نفر به اسم اصلاحات اما با روحیه استبدادی دور هم جمع بشوند و نام چند حزب را بر روی خودشان بگذارند، تحزب نیست. برای اصلاح کشور، تحزب باید از شیوه سیاسی و علمی دنبال بشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر