کد خبر: 25388
A

مبلغ: هیچ‌گونه فشاری از سوی اصلاح‌طلبان بر رییس‌جمهور برای حضور در کابینه وجود ندارد

یک عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: اصلاح‌طلبان به دنبال سهمی از کابینه نیستند و مهم برای این جریان پیگیری مطالبات مردم است.

مبلغ: هیچ‌گونه فشاری از سوی اصلاح‌طلبان بر رییس‌جمهور برای حضور در کابینه وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مرتضی مبلغ، درباره ادعای برخی درخصوص سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از کابینه دوازدهم که مطرح می‌شود با بیان‌این که جریان اصلاحات هیچ‌گاه به دنبال سهم‌خواهی نبوده‌ است، گفت: راهبردی که اصلاح‌طلبان از گذشته تاکنون دنبال می‌کنند این است که منافع ملی را بر منافع حزبی و جریانی ارجح می‌دانند.

او در ادامه تاکید: تا هنگامی که اوضاع کشور حالت مطلوبی پیدا نکند پیگیری منافع ملی ادامه خواهد داشت.

این عضو کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه افزود: رویکرد دیگر جریان اصلاحات این است که مطالبات جامعه را پیگیری و مطرح کنند.اصلاح‌طلبان همواره مطالبات را به دولت گوشزد و بر اجرای آن اهتمام می‌ورزند.  

مبلغ خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان آقای روحانی را در تحقق وعده‌هایی که داده است کمک می‌کنند و  این راهبرد اصلی این جریان است و هیچ سهم‌خواهی در آن وجود ندارد.

او در ادامه با بیان این‌که توقع و مطالبه اصلی از رییس‌جمهور آن است که دولتی را تشکیل دهد تا پاسخ‌دهنده اعتماد مردم باشد، عنوان کرد: کابینه باید متشکل از افراد باتجربه، کارآمد و توان‌مند باشد، دولت‌مردان باید شجاع و ریسک‌پذیر باشند تا بتوانند کارها را پیش ببرند. مهم آن است که مطالبات و وعده‌های مردم تحقق پیدا کند بنابراین فرقی نمی‌کند اصلاح‌طلبان در کابینه قرار بگیرند و یا افرادی دیگر، اشخاص باید توانایی انجام کار داشته باشند.

مبلغ تاکید کرد: اشخاصی که در کابینه حضور پیدا می‌کنند باید معتقد و متعهد به وعده‌های رییس‌جمهور باشند و پایبند باشند تا به مطالبات مردم جامه عمل بر تن کنند.

او در ادامه بیان کرد: هر شخصی که در  کابینه قرار می‌گیرد باید شجاع باشد تا کارها به سرانجام برسد،‌ این خط اصلی اصلاح‌طلبان است که دنبال می‌کنند و هر آن‌چه غیر از این مطرح می‌شود حاشیه است.

او در ادامه تاکید:‌ گلایه‌ای از سوی شورای عالی سیاست گذاری به رییس‌جمهور برای حضور در کابینه ندیده‌ام.

او ادامه: هیات رییسه شورای عالی سیاست گذاری یکسری وظایفی دارد که آن‌ها را دنبال می‌کند. این شورا مباحثی را مطرح و پیگیری می‌کند؛ مثلا یکی از آن‌ها ارتباط با دستگاه‌ها، مقامات و قوای مختلف برای پیش‌برد امور است.

این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: پیگیری امور جامعه و مردم از سوی اصلاح‌طلبان از گذشته تا به امروز وجود داشته است.

او ادامه داد: کمیته تعامل شورای عالی سیاست گذرای در طول این هفته دیداری با رییس‌جمهور داشت و در این دیدار  نقطه نظرات و  آمادگی برای هر‌گونه کمک جهت برای به ثمر رسیدن اهداف دولت و جامعه بیان شد.

مبلغ در ادامه با اشاره به این که هیچ‌گونه فشاری از سوی اصلاح‌طلبان بر رییس‌جمهور برای حضور در کابینه وجود ندارد، عنوان کرد: فشاری وجود نداشته است و تا جایی که من اطلاع دارم حتی یک پیشنهاد هم به  اصلاح‌طبان داده نشده تا  به صورت مشخص و  برنامه‌ریزی برای کابینه تصمیم بگیرند.

او در ادامه افزود:‌ قبل از جلسه کمیته تعامل با رییس‌جمهور، تماس‌هایی از سوی نزدیکان آقای روحانی با افراد مختلف گرفته شده تا نقطه نظرات و پیشنهاداتی را که دارند به مشورت بگذارند، اما این که اصلاح‌طلبان پیشنهادهای روشنی به رییس‌جمهور داده باشند خیر، نبوده است.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات یادآور شد: اصلاح‌طلبان با رفتار گذشته‌شان نشان دادند که مطالبات جامعه برای‌شان مهم‌تر از سایر موارد است مخصوصا در این دوره با رای بالایی که مردم به صندوق‌ها انداخته‌اند توقعات بیشتری از این جریان خواهند داشت.

او تاکید کرد: اگر بحث حضور اصلاح‌طلبان در کابینه مطرح شده برای این است که تجربه و گذشته نشان داده اصلاح‌طلبان معتقدتر، نزدیک‌تر، هم‌پیمان‌تر و شجاعانه‌تر نسبت به پیگیری مطالبات مردم عمل می‌کنند و این به معنی سهم‌خواهی نیست.

مبلغ خاطر‌نشان کرد: رییس‌جمهور توجه ویژه‌ای به این مطلب دارد و به دقت مسائل را بررسی می کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات درباره این‌که گفته می‌شود هیچ‌گونه وزیر زنی در کابینه دوازدهم حضور ندارد، عنوان کرد: هر آنچه درباره لیست گفته می‌شود گمانه‌زنی است آقای رییس جمهور ظرف همین چند روز کابینه خود را مشخص می‌کند و معین می‌شود زنی در کابینه وجود دارد یا خیر و باید تا اعلام وزرا صبر کرد. - ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر