کد خبر: 25415
A

پس‌لرزه‌های دوستی عجیب اصولگرایان و تتلو/ تعداد هواداران تتلو ریزش کرد

باور کردنی نیست اما کسانی که چندان رابطه‌ای با موسیقی آنهم به سبک زیر زمینی‌اش ندارند. امروز دست بر گردن تتلو می‌اندازند و از او تقدیر می‌کنند. داستان این دوستی داستان عجیبی است.

پس‌لرزه‌های دوستی عجیب اصولگرایان و تتلو/ تعداد هواداران تتلو ریزش کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ عصر ایران نوشت: دوستی اصولگرایان با تتلو باعث شده است ناظران و تحلیل‌گران سیاسی بگویند اصول‌گرایان رو به افول رفته‌اند.

 

شاید اگر یک سال پیش به شما می‌گفتند روزی « تتلو» خواننده رپ ایران با اصول‌گرایان هم نشین می‌شود آنهم با رادیکال ترین آنها، نگاهی عاقل اندر سفیه به گوینده می‌انداختید و می‌گفتید:« قشنگ بود»

باور کردنی نیست اما کسانی که چندان رابطه‌ای با موسیقی آنهم به سبک زیر زمینی‌اش ندارند. امروز دست بر گردن تتلو می‌اندازند و از او تقدیر می‌کنند. داستان این دوستی داستان عجیبی است.

یک طرف این دوستی امیرحسین مقصدلو «تتلو» است. به او چندان ایرادی وارد نیست. تتلو احتیاج به کسانی دارد که از او حمایت کنند. تتلو می‌خواهد از خواننده زیر زمینی تبدیل به خواننده مجاز شود. قطعا اصول‌گرایان می‌توانند مسیر او را برای این کار فراهم کنند. پس از این دوستی تتلو سود خود را خواهد برد.

در این میان چرا اصول‌گرایان دست دوستی به سمت تتلو دراز کرده‌اند؟پاسخ به این سوال ساده نیست.نمی شود به راحتی دلایل این رابطه را برشمرد. با بررسی شرایط اصول‌گرایان در دهه گذشته اما می‌توان به نتایجی رسید.

نکته اول این است برخی اصول‌گرایان به این نتیجه رسیده‌اند که از بدنه اجتماعی برخوردار نیستند. همین معنا باعث شده است تا سبد رای آنها ثابت باشد و معمولا اندازه رای آنها در انتخابات مختلف به یک اندازه است. هنرمندان و چهره‌های سرشناس اجتماعی می‌توانند در رشد بدنه اجتماعی به یک جریان کمک کنند. همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری خیلی عظیمی از چهره‌های سرشناس دنیای هنر و ورزش از حسن روحانی حمایت کردند و توانستند مردم را با خود همراه کنند.

اصول‌گریان بر این باور بودند که تتلو می‌تواند هواداران خود را که میلیونی هستند به سمت اصول‌گرایان سوق دهد. استراتژی که البته به نظر می‌رسد برای اصول‌گرایان بیشتر ضد تبلیغ بود تا یک تبلیغ مهم و کارآمد.

اصول‌گرایان می‌گویند تتلو توبه کرده است. او دیگر کارهای گذشته خود را انجام نمی‌دهد. نکته جالب ماجرا همین جاست. کسانی که طرفدار تتلو هستند، هوادار کارهای قبل از اصول‌گرا شدن او بودند. همین نزدیکی تتلو به اصول‌گرایان باعث می‌شود او از نظر هوادار دچار مشکل شود و با ریزش اساسی آنها روبرو خواهد شد.

نبود یک لیدر و پایان عصر ریش سفیدی در اصول‌گرایی باعث شده است هر جریانی در این گفتمان بنا بر تصمیمات شخصی خود رفتار کنند. کارهایی که به نام تمام جریان اصول‌گرایی نوشته ‌شود. شاید بتوان گفت بسیاری از چهره‌های شناخته شده محافظه کاران چندان دل خوشی از نزدیکی برخی اصول‌گرایان به تتلو ندارند.

در ادامه جریان‌های مقابل اصول‌گرایی این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه است نشستن ما در کنار هنرمندان، آنهم هنرمندانی که در میان مردم تصویر موجهی دارند از سوی راست‌گرایان مورد حمله قرار می‌گیرد اما حالا خودشان با کسی عکس یادگاری می‌گیرند که تمام بدنش خالکوبی شده است.

دوستی با تتلو باعث شده است ناظران و تحلیل‌گران سیاسی بگویند اصول‌گرایان رو به افول رفته‌اند. شکست‌های متعدد در انتخابات و دیدارهایی از جنس امیر تتلو باعث شده است این جریان هرچه بیشتر به بن بست نزدیک شود.

به نظر می‌رسد این جریان برای ادامه حیات سیاسی خود باید طرحی نو دراندازد البته نه از جنس امیر تتلو.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر