کد خبر: 25436
A

میدل ایست آی: رویاروبی ایران و عربستان در خاورمیانه ممکن نیست

پایگاه خبری «میدل ایست آی» مستقر در لندن انگلیس در گزارشی با اشاره به سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نوشت: رویاروبی ایران و عربستان در خاورمیانه ممکن نیست.

میدل ایست آی: رویاروبی ایران و عربستان در خاورمیانه ممکن نیست
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ پایگاه خبری «میدل ایست آی» با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه ایران کار و اقدام مشترک را مهم دانسته است، تاکید کرد: در حال حاضر یمن و سوریه دو کشوری هستند که به عرصه رویاروبی ایران و عربستان تبدیل شده اند و خارج ساختن یکی از این دو کنشگر از روند تحولات خاورمیانه ممکن نیست.

این پایگاه خبری در ادامه با تاکید بر اینکه ' تحولات کنونی در یمن و سوریه به گونه ای است که رویارویی نظامی این دو کشور نامحتمل است'، تصریح کرد: تاکید ایران بر همکاری های مشترک و بی میلی به رویارویی نظامی با ریاض، بر شعاع تاثیرگذاری این دو کشور در تحولات خاورمیانه اثر خواهد گذاشت.

محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین لبنان با تاکید بر این که فعالیت موشکی ایران دفاعی است، افزود: با همکاری تهران و ریاض می توان بر بحران های منطقه فائق آمد.

تحلیگران منطقه ای بر این باورند که عربستان سعودی طی سالهای پر التهاب گذشته در منطقه، نه تنها به عنوان یک کنشگر مخرب منطقه ای هیچ کمکی به استقرار ثبات و آرامش نکرده، بلکه با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه و به راه انداختن جنگی خانمان سوز علیه ملت مظلوم یمن، آتش جنگ، بی ثباتی و ناامنی در منطقه را شعله ورتر کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر