کد خبر: 25471
A

پس‌لرزه‌های توهین تند یک فرمانده نیروی انتظامی به نمایندگان / پزشکیان: این فرمانده حرف بی‌ربطی زده است

صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی فارس مبنی براینکه «نمایندگانی که با پول کثیف قاچاق به مجلس می‌روند باید از قاچاقچیان دفاع کنند.»،پس از تصویب طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، موجب واکنش مجلس و درخواست برخورد با این فرمانده شد.

پس‌لرزه‌های توهین تند یک فرمانده نیروی انتظامی به نمایندگان / پزشکیان: این فرمانده حرف بی‌ربطی زده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ «طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر» موضوعی است که پس از گذشت چند روز از تصویب کلیاتش در مجلس، حاشیه‌هایش ادامه دارد.

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس دهم، در جلسه علنی امروز با بیان تذکری از هیئت رئیسه خواست تا از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان دفاع کند. او در شرح دلیل تذکرش گفت: امروز در فضای مجازی و رسانه ها به نحو وسیعی به نقل از فرمانده انتظامی استان فارس، خبری منتشر شد که به شدت مورد اعتراض نمایندگان مجلس قرار گرفت. این فرمانده گفته است که «نمایندگانی که با پول کثیف قاچاق به مجلس می روند باید از قاچاقچیان دفاع کنند.»

او که این صحبت را اهانتی به نمایندگان مجلس، می‌دانست، ادامه داد: این اهانت بزرگی به مجلس و نمایندگان است و در واقع دخالت در قوه مقننه است. می دانید در این هفته طرحی که با هماهنگی مسئولان مختلف و از جمله کمیسیون قضایی و نمایندگان محترم تنظیم شده بود با رای 185 نماینده تصویب شد. این گفته فرمانده انتظامی گفته بی پایه و اساسی است و اگر این اطلاعات را در مورد نماینده ای دارند باید به صورت قانونی اثبات شود. گفته ایشان مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.

«نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند.»، این جمله ای بود که با تحکم خاصی از سوی ملکشاهی بیان شد. او در بیان فعالیت نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، گفت: اقدامات نیروی انتظامی چقدر توانسته است از قاچاق مواد مخدر را کاهش دهد؟‌آیا تعداد معتادین به خاطر برخورد نیروی انتظامی کاهش یافته است،؟این خواسته 185 نماینده است که این موضوع را در دستور قرار دهید.

رئیس کمیسیون قضایی از هیئت رئیسه درخواست کرد که با فوریت به این موضوع رسیدگی کند: «من از مجلس و هیئت رئیسه می خواهم که این موضوع را با فوریت امروز دستور بدهید تا پیگیری شود و با این فرمانده خاطی برخورد قانونی شود و گزارشش هم به مجلس داده شود.

پزشکیان که در این لحظات ریاست مجلس را برعهده داشت، ضمن تأیید ناراحتی ملکشاهی گفت: ما این را قطعا به سرعت پیگیری می کنیم و اگر واقعیت داشته باشد باید با این مسئولی که حرف بی ربطی زده برخورد شود. این واقعا باید رسیدگی شود که چرا به این سادگی چینین تهمتی می زنند؟

او خطاب به ملکشاهی افزود: هم شما در کمیسیون قضایی و هم کمیسیون اصل نود باید این موضوع را بررسی کنند. ما هم وزیر کشور را دعوت می کنیم تا این موضوع را جواب دهند و ببینیم چرا این اتفاق افتاده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر