کد خبر: 25489
A

ممانعت لاریجانی از ورود کاظم جلالی و بهروز نعمتی به کابینه ؛ خروج از پارلمان به مقصد دولت ممنوع شد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که زمان برگزاری دیدار با رییس‌جمهوری درمورد تشکیل کابینه دوازدهم هنوز مشخص نشده، تاکید کرد که رییس مجلس تاکنون از حضور دو نفر در کابینه جلوگیری کرده است.

ممانعت لاریجانی از ورود کاظم جلالی و بهروز نعمتی به کابینه ؛ خروج از پارلمان به مقصد دولت ممنوع شد
بهروز نعمتی، با اشاره به تلاش برای زمینه‌سازی برگزاری نشست نواب رییس و اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با رییس‌جمهوری درمورد تشکیل کابینه دوازدهم اعلام کرد: با توجه مشغله فراوان آقای روحانی هنوز زمان برگزاری این جلسه مشخص نشده است. ما درخواستمان را برای انجام این دیدار ارائه کردیم و همچنان منتظر اعلام زمان برگزاری این جلسه هستیم.  
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی همچنین گفته است: شخص آقای لاریجانی در ۲ مورد به کسانی که قرار بود در کابینه حضور داشته باشند، توصیه منفی کرده و آن‌ها را از حضور در دولت منع کردند. در واقع افرادی قرار بود در کابینه باشند اما رییس مجلس آن‌ها را منع کردند.  
 
نعمتی در پایان تصریح کرد: به بیان دیگر آقای لاریجانی پیشنهادی به آقای روحانی نداده‌اند، بلکه از حضور ۲ نفر از گزینه‌ها در کابینه جلوگیری کرد. 

همچنین سایت نامه نیوز نوشت: که لاریجانی، رئیس مجلس از حضور بهروز نعمتی و کاظم جلالی در کابینه دوازدهم ممانعت کرده است.
 
 
او در پاسخ به این سوالی درباره انتشار شایعاتی درخصوص تفاهم دو فراکسیون مستقلین و نمایندگان ولایی درمورد نحوه تعامل با رییس‌جمهوری در تشکیل کابینه خاطرنشان کرد: تعامل فراکسیون‌های سیاسی مجلس امری طبیعی است و قطعاً همه فراکسیون‌ها با هم مذاکره می‌کنند و ممکن است در این زمینه نیز گفت‌وگوهایی داشته باشند.  
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به این سوال که دیدگاه این فراکسیون درمورد کابینه به فراکسیون امید نزدیک‌تر است یا نمایندگان ولایی یادآور شد: بحث قرابت سیاسی مطرح نیست؛ بحث تشکیل کابینه موضوعی تخصصی است و فراکسیون مستقلین ولایی با هر فردی که توانمندی لازم را داشته باشد، همراهی خواهد کرد. 
 
او با بیان این‌که فراکسیون مستقلین ولایی هنوز هیچ جلسه مشترکی با اعضای دو فراکسیون دیگر مجلس برگزار نکرده است، درباره اظهارات محمود واعظی در فراکسیون نمایندگان ولایی اعلام کرد: این مسائلی که آقای واعظی مطرح کرده و گفتند که آقای روحانی به هیچ جریان یا گروهی نگاه ویژه نخواهد داشت را پیش از این گفته بودیم.  
 
رییس ستاد انتخابات اصولگرایان حامی روحانی اضافه کرد: با وجود فعالیت مستمر در جریان انتخابات، تا این لحظه در هیچ جلسه‌ای برای تشکیل کابینه با دوستان حضور نداشته‌ام و این مسئله نشان می‌دهد که آقای روحانی شخصاً در مورد چینش کابینه و وزرای دولت دوازدهم تصمیم‌گیری خواهند کرد.  
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر