کد خبر: 25491
A
نادر قاضی پور روحانی را تهدید کرد؛

روحانی سهیمه وزرای ترک زبان را افزایش ندهد، به کابینه رای نخواهیم داد

در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی قد و قامت کشیده و با رشد فرزانه در منطقه و جهان به حیات خود با صلابت به کوری چشم آمریکا ادامه می دهد.

روحانی سهیمه وزرای ترک زبان را افزایش ندهد، به کابینه رای نخواهیم داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ما نمایندگان وظیفه داریم از اموال و دارایی ملت صیانت کنیم و ضامن آنها باشیم، بخاطر ملت از رئیس جمهور سوال کردیم که سپرده های ملت در موسسات مالی و اعتباری پرداخت شود بنابراین هیات رئیسه سوال را به کمیسیون ارسال کند.

وی با بیان اینکه دولت حق و حقوق کارگران را پرداخت کند، گفت: انتظار می رود قرار داد موقت لغو و نظارت بر پرداخت حق بیمه، حق مسکن و حق تحصیل فرزندان کارگران به طور جد صورت گیرد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه پرداخت حقوق های نجومی تعطیل نشده است، عنوان کرد: پرداخت حقوق های نجومی به اشکال مختلف ادامه دارد.

قاضی پور با اشاره به واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی نسبت به این امر انتقاد کرد و گفت: خریداران شرکت های دولتی به قانون عمل نمی کنند و شاهد اخراج کارگران هستیم در واقع با این رفتار با خصوصی سازی روبه رو نیستیم بلکه خصومت سازی رخ داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پالایشگاه کرمانشاه، خودرو سازی تبریز، فولاد مبارکه، ذوب آهن، مس سرچشمه، آلومینیوم المهدی، معادن بزرگ، خودروسازی ساپیا و ایران خودرو، زیر ساخت های صنعتی و معدنی کشور هستند که با  اصلاح ساختارباید به سود دهی بالاتر برسند تا صنایع پایین دستی و قطعه سازی راه اندازی و به دنبال آن شاهد اشتغالزایی، تولید ملی، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی حکم حکومتی رهبر باشیم.

قاضی پور ادامه داد: اما کشاورزان و روستاییان به جای تقویت و حل مشکلات شان روز به روز با عدم خرید تضمینی محصولات و ندادن کود، سم  و اسید دو چندان شده است.

وی با انتقاد از عدم توجه به توسعه اقتصادی و صنعتی در مرزهای استان آذربایجان غربی عنوان کرد: در هزار کیلومتر نوار مرزی استان با عراق، ترکیه و نخجوان تنها یک کارخانه آب معدنی آن هم از سوی بخش خصوصی احداث شده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از وضعیت مبارزه با فساد خواستار برخورد جدی با قاچاقچیان کالاهای تولید داخل شد و تاکید داشت که فساد مالی پایه و اساس فساد مالی است.

قاضی پور همچنین از ادامه دار شدن رکود به خصوص در بخش مسکن ابراز نارضایتی کرد و عنوان داشت مسکن ارتباط مستقیمی با تولید و اشتغالزایی دارد.

وی خواستار احداث و تکمیل خطوط راه آهن ایلام، احداث بزرگراه ها و جاده ها و اختصاص اعتبار لازم به دانشگاه ها و تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور شد.

نماینده مردم ارومیه در بخش دیگر نطق میان دستور به وضعیت معشیت فرهنگیان اعتراض کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش به معشیت فرهنگیان توجه و فضای کارگاه های آموزشی را فراهم کند.

 قاضی پور با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان به خصوص اورژانس های بیمارستان های دولتی اسفبار است، ادامه داد: در کلاستان آذربایجان غربی بیمارستان سوانح و سوختگی نداریم، دولت از واردات بی رویه دارو که تولید داخل را زیر سوال می برد جلوگیری کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولان برای فرار از مسئولیت معتاد را بیمار می خوانند در حالی که معتاد مجرم است.

وی گفت: اخیرا تهاجم دشمن به فضای مجازی هستیم انتظار می رود دولت و ریاست جمهوری برای اشاعه فرهنگ ارزشی و دینی برنامه مدون داشته باشد و اعتبارات لازمی در این زمینه اختصاص دهد.

قاضی پور تاکید کرد: دولت حقوق اعضای شورای حل اختلاف را بپردازد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به معرفی وزرا برای دولت دوازدهم اظهار داشت: رئیس جمهور در معرفی وزرا سهمیه وزرای ترک زبان را افزایش دهد اگر وزیران ترک زبان، کاردار، متخصص ،متعهد و شایسته معرفی نشوند انتظار  همراهی  فراکسیون نمایندگان ترک نشین که 110 عضو دارد نداشته باشد.

وی در عین حال گفت: 50 درصد جمعیت ایران به زبان شیرین تکلم می کنند  حضرت امام آذربایجان پشتیبان اسلام بوده و هست و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که آذربایجان سر ایران است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزرای آموزش و پرورش و علوم نسبت به اجرای اصول قانون اساسی و تدریس به زبان ترکی در دانشگاه ها را عملیاتی کنند.- خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر