کد خبر: 25611
A
سخنگوی فراکسیون امید در گفتگو با دیده بان ایران؛

وجود "وزیر زن" در دولت دوازدهم در حال حاضر در پاره ای ابهام است/ خبر استعفا یا قهر جهانگیری کذب محض بود / همواره فشارهایی از جانب افراد مختلف جهت تحمیل نیروهای خود به دولت وجود دارد

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در رابطه گفته های اخیر "علی مطهری" وتحمیل برخی از افراد به دولت روحانی اظهار کرد: انتخاب شدن روحانی توسط 24 میلیون نفر و جریان اصلاحات همگی در یک مجموعه گنجانده می شوند و قطعاً انتخاب و نحوه تصمیم گیری اعضای درونی آنها به صورت مشترک است البته فشارهایی از جانب افراد و احزاب مختلف جهت تحمیل نیروهای خود به دولت وجود دارد. رحمانی فضلی هم مانند تمامی انسان ها ضعف ها و همچنین قوت هایی را داشته است.

وجود "وزیر زن" در دولت دوازدهم در حال حاضر در پاره ای ابهام است/ خبر استعفا یا قهر جهانگیری کذب محض بود / همواره فشارهایی از جانب افراد مختلف جهت تحمیل نیروهای خود به دولت وجود دارد

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: با نزدیک شدن به روز معرفی کابینه دوازدهم توسط حسن روحانی، رایزنی های دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا هم پیرامون معرفی و یا پیشنهاد به رییس جمهور شدت گرفته است. از همین روی، عصر روز چهارشنبه گذشته اعضای هئیت رییسه فراکسیون امید طی دیداری که با رییس جمهور برگزار کردند در خصوص آخرین تغییر و تحولات در کابینه دوازدهم به بحث و گفت و گو نشستند.

محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید، با مثبت ارزیابی کردن جلسه این فراکسیون با روحانی، بر ضرورت تعامل با دولت متکی به رأی گفتمان اصلاحات و همچنین لزوم ایفای وظایف نظارتی مجلس تأکید کرد.

قرار بر این است که عصر امروز رئیس جمهور با اعضای فراکسیون ولایی ها نیز دیداری داشته باشند تا نظر آنها را نیز در مورد روند چنینش کابینه دوازدهم جویا شود و رایزنی های لازم در این باره شکل گیرد.

در همین رابطه بهرام پارسایی ،سخنگوی فراکسیون امید، درمورد دیدار روز چهارشنبه فراکسیون با رئیس جمهور و بحث های مطرح شده در خصوص مصداق های کابینه دوازدهم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در این جلسه درمورد مصداق های کابینه پیش روی دولت، با اعضای فراکسیون امید گفتگویی شکل نگرفت اما در مجموع فراکسیون، پیگیر مطالبات 24 میلیون مردم از دولت دوازدهم و رفع کمبود های دولت قبل( دولت یازدهم) و همچنین خواسته های فراکسیون امید و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به وعده ها و شعارهای انتخاباتی و همچنین دستیابی به کابینه ای همگن،هماهنگ، کارآمد و توانمند که خود جناب روحانی هم بر این دولت اتفاق نظر دارند.

وی همچنین ادامه داد: رئیس جمهور بر این باور است که این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، انتخاباتی از جنس سیاسی بود و تمامی 24 میلونی که در این انتخابات شرکت داشته اند خواسته هایی از دولت جدید دارند و بیشتر آنها خواهان تغییر در اعضای کابینه دوازدهم هستند و وظیفه دولت دوازدهم رفع نیاز و خواسته های آنان در جهت بهبود زندگی مردم است.

 

وی در خصوص گمانه زنی های موجود درباره عدم حضور زنان در قالب و سمت "وزارت" تصریح کرد: در دیداری که روز چهارشنبه صورت گرفت، به مسئله حضور زنان و آحاد مردم جامعه در کابینه دوازدهم تلویحاً اشاره شد که خود رئیس جمهور و فراکسیون مشتاق بهره گیری از تمامی اقلیت ها قومیتی و دینی جامعه به ویژه زنان بپردازند اما به وقوع پیوستن این آمال هنوز به طور قطعی روشن نیست و دولت هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. 

سخنگوی کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با عدم حضور زنان در کابینه دوازدهم تشریح کرد: البته گفتنی است با توجه به این که نیمی از جامعه ما متشکل از زنان است که به طبع از حقوق اجتماعی برخوردار هستند و همچنین زنان، روند به سزایی در پیروزی دکتر روحانی داشته اند، قطعاً در دولت جدید از آنها در سمت ها و جایگاه های متفاوت استفاده خواهد شد اما در قالب "وزارت" هنوز چیزی مشخص نیست.

نماینده مردم شیراز درباره گمانه زنی ها و اخبار منتشر شده اخیر که مبنی بر استعفای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، گفت: این خبر کذب است و بنده به هیج عنوان صحت این امر را تایید نمی نمایم هرچند که پس از انتشار این خبر به سرعت تکذیبه آن صادر شد.

 بهرام پارسایی  در رابطه با صحت و یا کذب بودن گفته های "علی مطهری" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص زیر تیغ بودن رئیس جمهور برای تعیین سمت های اعضای کابینه خود، بیان داشت: بنده به هیچ عنوان درباره مصداق ها صحبت نمی کنم اما آن دسته از افرادی که مطالبه گری 24 میلیون و حامیان اصلی گفتمان اطلاحات و روحانی را متهم به سهم خواهی می کنند، به عقیده بنده این دسته افرادی هستند که خودشان دنبال سهم خواهی و گرفتن پست و مقام هستند. 

وی در پایان افزود: انتخاب شدن روحانی توسط 24 میلیون نفر و جریان اصلاحات همگی در یک مجموعه گنجانده می شوند و قطعاً انتخاب و نحوه تصمیم گیری اعضای درونی آنها به صورت مشترک است البته فشارهایی از جانب افراد و احزاب مختلف جهت تحمیل نیروهای خود به دولت وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر