کد خبر: 25713
A

شمخانی: رویکردهای تجزیه طلبانه می تواند بستری برای توسعه طمع ورزی دشمنان عراق باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رویکردهای تجزیه طلبانه می تواند بستری برای توسعه طمع ورزی دشمنان عراق و زمینه ساز ایجاد ناامنی و بی ثباتی در آینده این کشور باشد.

شمخانی: رویکردهای تجزیه طلبانه می تواند بستری برای توسعه طمع ورزی دشمنان عراق باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سرلشکر عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی وزیر دفاع عراق که به تهران سفر کرده است عصر امروز (یکشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و روابط دفاعی میان دو کشور با وی گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با تجلیل از ایستادگی حماسی مردم، ارتش و نیروهای مردمی عراق برابر تهدیدات گروه های تروریستی اظهار داشت: همکاری نزدیک میان کشورهای قربانی تروریسم در منطقه به منظور مقابله نظامی، امنیتی و فرهنگی با تروریسم ضرورتی اجتناب ناپذیر و عاملی بازدارنده در مسیر شکل گیری مجدد تروریسم و دخالت نظامی بیگانگان به بهانه مقابله با آنان خواهد بود.

شمخانی افزود: در حالی که مقامات آمریکایی و ائتلاف ادعایی مقابله با تروریسم، بازپس گیری مناطق اشغال شده از سوی داعش را نیازمند نبردی هفت ساله عنوان می کردند؛ دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق با حمایت مرجعیت دینی و با اتکا به توان و استعداد بومی خود توانستند در مدت کوتاهی سرزمین های اشغالی را آزاد و تروریست های تکفیری را به خاک مذلت بنشانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و تصریح کرد: رویکردهای تجزیه طلبانه می تواند بستری برای توسعه طمع ورزی دشمنان عراق و زمینه ساز ایجاد ناامنی و بی ثباتی در آینده این کشور باشد.

نماینده مقام معظم رهبری تاکید کرد: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته پشتیبان نیروهای مسلح عراق خواهند بود و در راستای استقرار کامل امنیت و آرامش در این کشور و محو کامل تهدیدات تروریستی در تمام عرصه های مورد نیاز از جمله بازسازی و توسعه شهرها همکاری خواهند داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه به ویژه جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی در قدس تاکید کرد: قیام مردم فلسطین با گستردگی کم سابقه در مسجدالاقصی پاسخ کوبنده ای به سیاست های سازشکارانه و توطئه آمیز پاره ای از کشورهای منطقه و تلاش مذبوحانه آن ها برای عادی سازی روابط با غاصبان سرزمین های اسلامی است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش اتحاد و همدلی کشورهای اسلامی و اتکاء به آموزه ها و اشتراکات اصیل اسلامی خاطر نشان ساخت: امروز جهان اسلام برابر تهدیدی تاریخی و خطرناکتر از فتنه تکفیری ها قرار گرفته است و آن به حاشیه بردن مساله فلسطین و بزرگنمایی مسائل انحرافی به عنوان تهدید اول جهان اسلام است.

سرلشکر عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار با ابراز قدردانی از پشتیبانی‌های بی دریغ دولت، ملت و نیروهای مسلح ایران از عراق در مبارزه با تروریسم و نقش تعیین کننده این حمایت‌ها در پیروزی ملت عراق برابر داعش تاکید کرد: باتوجه به اهداف و منافع مشترک ایران و عراق تقویت ساز و کارهای گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف ضروری است.

الحیاتی افزود: ارتش عراق به صورت مستقل و متکی به تجربه های سال های اخیر خود با هرگونه تجاوز و اشغال خاک این کشور برخورد نموده و اجازه شکل گیری فتنه جدید و اقدامات غیر قانونی با هدف تجزیه عراق را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا وزیر دفاع عراق روز گذشته – شنبه – به دعوت همتای ایرانی خود و برای دیدار و مذاکره با سردار دهقان وزیر دفاع و مقامات بلند پایه سیاسی- دفاعی کشورمان وارد تهران شد.

یادداشت تفاهم همکاری دفاعی میان ایران و عراق از جمله برنامه‌های این سفر است که روز گذشته به امضای وزیران دفاع دو کشور رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر