کد خبر: 25850
A
عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران:

حامیان روحانی به هیچ وجه از کابینه سهم خواهی نمی کنند/ در مجلس؛ مخالفت ها و سهم خواهی ها از کابینه دوازدهم ظهور و بروز چندانی ندارد

محمد دامادی: سهم خواهی از کابینه تحت عنوان حمایت در دوره انتخابات یا هر نامی با وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی در تضاد است و هیچ گروه یا جریان سیاسی نمی تواند و نباید از رئیس جمهور بخواهد یک فرد وزیر معرفی یا از معرفی یک فرد دیگر خودداری کند. جریان های سیاسی چنانکه تا امروز چنین بوده؛ باید بدانند اگر یک نماینده مجلس به مصداق ها در خصوص معرفی افراد و سهم خواهی از کابینه ورود کند دیگر نمی تواند وظایف نظارتی خود را به درستی انجام دهد

حامیان روحانی به هیچ وجه از کابینه سهم خواهی نمی کنند/ در مجلس؛ مخالفت ها و سهم خواهی ها از  کابینه دوازدهم ظهور و بروز چندانی ندارد

دیده بان ایران: معرفی کابینه و حاشیه های آن موضوع داغ فضای مجازی است. طرح بحث های ماننند سهم حامیان روحانی از کابینه دوازدهم موضوع بحث داغ کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس است. برخی رسانه ها به نقل از نمایندگان مجلس ادعا می کنند حامیان روحانی از وزارتخانه ها سهم مشخص دارند از رئیس جمهور می خواهند شخصی را معرفی کند و از معرفی شخصی دیگر خودداری کند. محمد دامادی نماینده ای نماینده حامی روحانی این نسبت ها بحث های رسانه ای می داند و معتقد است: "حامیان روحانی  به هیچ وجه از کابینه سهم خواهی نمی کنند. طرح این بحث ها از سوی برخی از افراد در رسانه هاست و مخالفت با وزرای پیشنهادی روحانی در مجلس ظهور و بروز ندارد. نمایندگان مجلس جایگاه نظارتی برای خود قائل هستند و طرح سهم خواهی های سیاسی خلاف وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس است "

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به تشریح کارنامه دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی پرداخت، گفت: عملکرد دولت خصوصا در این چند سال اخیر قابلیت بحث گسترده و کنکاش بسیاری دارد و نیازمند تحلیل و قضاوت کارشناسی است؛ مسائل کشور از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در هم با در ارتباط هستند نمی توان عملکرد دولت را در هر حوزه بدون تاثیر گذاری بر عوامل دیگری قضاوت کرد. در مجموع می توان ادعا کرد که دولت یازدهم بر خلاف دولت احمدی نژاد عملکرد موثر و مفیدی در حوزه سیاست داخلی داشته است. فضای سیاست داخلی نسبت به گذشته امن تر شده است به اصطلاح می توان ادعا فضای سیاست داخلی ایران نسبت به گذشته امن تر شده است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: همان طور که همگان می دانند سیاست داخلی با رونق اقتصادی گره خورده است. هر چند دولت روحانی توانست در سیاست داخلی امنیت و آرامش را به کشور بازگرداند و مجموعه دولت او توانستند با برگزاری انتخابات اعتماد را به مردم بازگردانند اما باید در نظر داشت دولت روحانی هنوز موفق نشده رونق را به اقتصاد ایران بازگرداند. انتظار می رود دولت آینده روحانی با خواست رای دهندگان برای ایجاد رونق اقتصادی توجه کرده و در این راستا گام بردارد.

دامادی به رویکردهای نمایندگان حامی گفتمان دولت در معرفی کابینه دوازدهم روحانی اشاره کرد و گفت:

نمایندگان محترم مجلس هیچ گاه از دولت روحانی سهم خواهی نکرده و نمی کنند. اینکه ما از روحانی بخواهیم یک شخص را معرفی کند یا شخص دیگری را به عنوان وزیر معرفی نکند در شان مجلس شورای اسلامی نیست وظیفه مجلس نظارت است بنابراین اگر مجلس یا تعدادی از نمایندگان بخواهند شخصی معرفی کنند یا از رئیس جمهور بخواهند یا تحت ایشان را تحت فشار بگذارند که نباید یک شخص را معرفی کند خروج از شان نظارتی مجلس و توهین به جایگاه نمایندگی است.

نماینده ساری در ادامه خاطر نشان کرد: روحانی از همان ابتدا کرد که مشی سیاسی اش اعتدال گرا است. بنابراین گروه های سیاسی نباید انتظار داشته باشند که ایشان یک وزارتخانه را به یک جناح سیاسی اختصاص دهد، اساسا طرح این مسائل در شان نظارتی یک دستگاه نظارتی مانند مجلس و جایگاه  نمایندگان نیست.

نماینده ساری در ادامه به طرح شایعات مطرح شده در فضای مجازی درباره تلاش برخی فراکسیون ها برای طرح نام یک شخص خاص به عنوان وزیر پرداخت و خاطر نشان کرد: سهم خواهی تحت هر عنوان یا نامی به جایگاه مجلس لطمه خواهد زد نمایندگان محترم بر اساس وظایف مجلس شورای اسلامی تنها می توانند شاخص ها را برای وزاری پیشنهادی رئیس جمهور مطرح کنند. شایعات منتشر شده در فضای مجازی مانند مخالفت مجلس با برخی گزینه های معرفی شده برای وزارتخانه ها یا تهدید به رای ندادن و سهم خواهی فراکسیون ها از اساس نادرست است.

 

محمد دامادی در ادامه خاطر نشان کرد: سهم خواهی از کابینه تحت عنوان حمایت در دوره انتخابات یا هر نامی با وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی در تضاد است و هیچ گروه یا جریان سیاسی نمی تواند و نباید از رئیس جمهور بخواهد یک فرد وزیر معرفی یا از معرفی یک فرد دیگر خودداری کند. جریان های سیاسی چنانکه تا امروز چنین بوده؛ باید بدانند اگر یک نماینده  مجلس به مصداق ها در خصوص معرفی افراد و سهم خواهی از کابینه  ورود کند دیگر نمی تواند وظایف نظارتی خود را به درستی انجام دهد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: حامیان روحانی  به هیچ وجه از کابینه سهم خواهی نمی کنند. طرح این بحث ها از سوی برخی از افراد در رسانه هاست و مخالفت ها و سهم خواهی با وزرای پیشنهادی روحانی در مجلس؛ ظهور و بروز ندارد. نمایندگان مجلس جایگاه نظارتی برای خود قائل هستند و طرح سهم خواهی های سیاسی خلاف وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر