کد خبر: 25853
A
علی تاجر نیا در گفتگو با دیده بان ایران؛

روحانی باید از تمامی اقلیت های قومی و مذهبی کشور در چینش کابینه استفاده کند/ رئیس جمهور باید از زنان در کابینه خود استفاده کند تا باعث بی اعتمادی این قشرجامعه نگردد/حسن روحانی زیر بار سهم خواهی احزاب نخواهد رفت

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم در پاسخ به این که چرا با وجود حمایت های بی نظیر زنان و اقلیت های مذهبی و قومی از رئیس جمهور، به کمترین خواسته آنها که استفاده از زنان و اقلیت های متفاوت مذهبی در کابینه دوازدهم است توجهی نمی شود، اظهار کرد: بنده معتقدم استفاده از زنانی که در سراسر تاریخ جامعه را سرزنده نگه داشته اند و این قشرجامعه، کماکان مورد کم لطفی قرار گرفته اند و همچنین استفاده از اقلیت های مذهبی مورد مطالبه ای است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

روحانی باید از تمامی اقلیت های قومی و مذهبی کشور در چینش کابینه استفاده کند/ رئیس جمهور باید از زنان در کابینه خود استفاده کند تا باعث بی اعتمادی این قشرجامعه  نگردد/حسن روحانی زیر بار سهم خواهی احزاب نخواهد رفت

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: چگونگی چینش کابینه دولت دوازدهم و همچنین سهم خواهی  احزاب مطرح کشور از روحانی مهمترین موضوع این روزهای نشست های سیاستمداران داخلی است. تاجایی که گمانه زنی ها درباره اعضای جدید کابینه و تغییر و تحولات احتمالی آن به یکی از دغدغه های اصلی رسانه های کشور تبدیل شده است.

از سوی دیگر زنان هم منتظرند تا مراسم تحلیف رئیس جمهور اجرا شود و بانوان کشور از داشتن "وزیر زن" که یکی از خواسته های آنان در انتخابات بود و پیشتر نیز دکتر روحانی وعده آن را داده بودند، تحقق یابد اما این روزها خبرهای خوشایندی در این باره به گوش نمی رسد. اخبار منتشر شده حکایت از این دارد  که از قرار معلوم در دولت دوازدهم هم خبری از وزیر زن نیست!

این موضوع با اعتراض های بسیاری از سوی مردم و هنرمندان  به ویژه در فضای مجازی رو به رو شد. عبدالکریم حسین زاده عضو فراکسیون امید مجلس و همچنین " ترانه علیدوستی" از جمله کسانی بودند که نسبت به انتشار این خبر در فضای رسانه ای کشور واکنش نشان دادند.

 

 علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی، در همین رابطه و چگونگی چینش کابینه دوازدهم و عمده تغییراتی که ممکن است در برخی وزارتخانه ها نمایان شود به خبرنگار دیده بان ایران گفت: به عقیده بنده کابینه دوازدهم اگر کمتر از دو سوم تغییر کند، با تمامی شعارها و وعده آقای روحانی و همچنین تمامی خصوصیاتی که برای اعضای کابینه بعدی و وزرا را ذکر کرده بودند، در تعارض خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: این درحالی است که جا به جا کردن افراد در سمت های متفاوت نیز نه تنها مشکلات داخل کابینه را حل نخواهد کرد بلکه کمک شایانی  به روند بهبود کارآمدی دولت را هم نخواهد داشت البته اکثریت مردم و جریانات سیاسی به رئیس جمهور منتخب اعتماد و امید دارند، و پیش بینی می شود که دگرگونی قابل توجهی در کابینه روحانی ایجاد گردد که از همین روی امیدواریم که ایشان از تمامی اقلیت های قومی و مذهبی کشور در چینش کابینه استفاده کنند.

 

تاجرنیا در رابطه با گمانه زنی های موجود در خصوص سهم خواهی هایی که از سوی بعضی احزاب و نهادها به رئیس جمهور تحمیل می شود بیان کرد: آقای روحانی به هیچ عنوان تحت فشار از سوی این نهاد ها و احزاب نیستند و  زیر بار سهم خواهی آنها برای حضور در کابینه دوازدهم نخواهند رفت.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم در پاسخ به این که چرا با وجود حمایت های بی نظیر زنان و اقلیت های مذهبی و قومی از رئیس جمهور، به  کمترین خواسته آنها که استفاده از زنان و اقلیت های متفاوت مذهبی در کابینه دوازدهم است توجهی نمی شود، اظهار کرد: بنده معتقدم استفاده از زنانی که در سراسر تاریخ جامعه را سرزنده نگه داشته اند و این قشرجامعه، کماکان مورد کم لطفی قرار گرفته اند و همچنین استفاده از اقلیت های مذهبی مورد مطالبه ای است که باید به صورت جدی پیگیری شود. این در حالی است که زنان جامعه سهم قابل توجهی در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات داشته اند و رئیس جمهور به پاس اعتماد زنان و اقلیت ها به وی لازم است از این دو گروه در کابینه خود بهره برد تا مردم نسبت به او بی اعتماد و نومید نشوند.

 

تاجرنیا در پایان در مبحث داغ این روزها و #ژن_خوب را این چنین تشریح کرد که: متاسفانه در کشور ما اتفاق ناخوشایندی که می افتد این است که نزدیکان برخی شخصیت های ملی و مدیریتی چون در حوزه سیاست رشد نمی کنند و در سایر رشته ها به موفقیت دست می یابند، حساسیت غالب جامعه را برمی انگیزند. البته گفتنی است همین افراد مراقب گفته های خود نیستند و همین موضوع نیز مزید برعلت می شود.

وی افزود: بنده کوبیدن بستگان شخصیت هارا هم به دلایل مختلف زیبده نمی دانم. این درست نیست شخصیت های بزرگی همانند آقای عارف که زحمات زیادی را برای کشور و به ویژه اصلاحات متحمل شدند را به دلیل گفته های بستگان شان، آنها را تخریب کنیم. البته فرهنگ تفاخر و خود بزرگ بینی شخصیت ها و نزدیکانشان نیز باید از بین برود و خود این چهره ها لازم است مراقب تمام رفتار و گفته های خود باشند. به عنوان مثال اعضای شورای پنجم نباید برخی از افراد را روی کار می آوردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر