کد خبر: 25887
A

زهرا سعیدی: پذیرش ضمانت از حساب یارانه محدود به پرداخت وام ازدواج نشود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش حساب یارانه سرپرست خانوار به عنوان ضمانت از سوی بانک ها نباید محدود به پرداخت وام ازدواج شود بلکه باید در پرداخت سایر وام های خرد نیز لحاظ شود.

زهرا سعیدی: پذیرش ضمانت از حساب یارانه محدود به پرداخت وام ازدواج نشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زهرا سعیدی مبارکه  با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مطلوب بانکی و تسهیل در ارائه وام های خرد گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم در زمینه اخذ وام از بانک ها این است که شرایط ضامن مورد پذیرش از سوی بانک به نحوی است که بسیاری از متقاضیان وام نمی توانند چنین ضامنی معرفی کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از متقاضیان وام های خرد این تسهیلات را برای مشکلات مالی می خواهند، پرداخت وام خرد باید در شرایط آسان انجام شود .

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در حالی موضوع ضرورت کوچک سازی دولت و کاهش کارمندان در بخش دولتی مطرح می شود که همچناناولویت بانک ها برای ارائه یک وام خرد، معرفی ضامن کارمند رسمی دولتی با تعهد نامه کسر از حقوق است.

سعیدی مبارکه در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:اینکه سیستم بانکی کشور اعلام کرده است در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج به زوج ها، در زمینه معرفی ضامن بانک ها سخت گیری نمی کنند، اقدام مناسب و منطقی است.

وی افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات و مصاحبه ها اظهار کردند که در زمینه پرداخت وام های خرد، می توان از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار استفاده کرد، البته در صورت موافقت دارنده حساب این مهم قابل انجام است.

سعیدی مبارکه افزود:بانک ها می توانند با برنامه ریزی و ارزیابی راهکارهای کارشناسی، منطقی، سطح ارائه خدمات بانکی به مشتریان را ارتقا دهند، بنابراین دقت در ارائه وام به معنی سخت گیری نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:پذیرش حساب یارانه سرپرست خانوار به عنوان ضمانت وام بانکی نباید محدود به پرداخت وام ازدواج شود بلکه باید در پرداخت سایر وام های خرد لحاظ شود.- خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر