کد خبر: 25893
A
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

فضای مجلس تعامل با وزرای پیشنهادی روحانی است / رحمانی فضلی گزینه جدی مطرح شده است و وزارت کشور نمره قبولی می گیرد

کاظمی: عملکرد وزارت کشور در سال های گذشته با توجه به شعار روحانی یعنی حرکت در مسیر اعتدال بود. در این دوره وزارت کشور توانست از التهابات عمومی جامعه کاسته و فضای جامعه را آرام کند. اینکه دولت یازدهم توانست دو انتخابات در فضای آرام و بدون تنش برگزار کند نشان می دهد عملکرد آقای رحمانی فضلی در جهت عمل به شعار اعتدال دولت یازدهم مثبت بوده است. وزارت کشور با توجه به اتفاقات دوره های گذشته توانست در میان نیروهای سیاسی یک بالانس موفق انجام دهد. اینکه روحانی بتواند در دوره آینده هم فضای تعامل با گروه های سیاسی را در مجموعه وزارت کشور پایدار نگاه دارد یک موفقیت بزرگ و یک رویکرد مثبت است

فضای مجلس تعامل با وزرای پیشنهادی روحانی است / رحمانی فضلی گزینه جدی مطرح شده است و وزارت کشور نمره قبولی می گیرد

دیده بان ایران: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد؛ بخش اعظمی از مردم خواهان تغییر در رویکردهای اقتصادی کشور و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود هستند؛ آنها که اقتصاد باز و تعامل با دنیا را پذیرفته اند حسن روحانی را به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور ایران برگزیدند. حال فرصت نگاه به کابینه رئیس جمهور و طرح خواسته ها از کسی است  که حمایت 24 میلیون ایرانی را با خود همراه کرده است. اما نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس دهم معتقد است: "روحانی اکنون رئیس جمهور تمام ملت ایران است. باید برنامه ها  و رویکردهایش تمام جامعه را در بگیرد"

در هفته های اخیر حاشیه های ایجاد شده در جهت معرفی کابینه حسن روحانی بخش اعظمی از اخبار و اظهار نظر در  فضای رسانه ای کشور را در اختیار گرفته است. هر کدام از گروه های سیاسی سعی می کنند گزینه های خود را به عنوان وزیر به روحانی معرفی و دغدغه ها و خواسته هایشان را از رئیس جمهور منتخب در میان بگذارند.

سید حمیدرضا کاظمی نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران به تشریح فضای مجلس دهم در آستانه تحلیف ریاست جمهوری می پردازد و می گوید:" فضای مجلس دهم در جهت تعامل با روحانی حرکت می کند. اکثریت نمایندگان مجلس از رئیس جمهور می خواهند کابینه ای را معرفی کند که کلیه تفکرات و نگرش های جامعه را در بر بگیرد. انتظار اغلب نمایندگان مجلس از رئیس جمهور کابینه ای فراجناحی است که در میان گروه های سیاسی جامعیت کامل را داشته باشد. همانطور که شعار آقای روحانی اعتدال بوده است انتظار می روند کابینه ای معتدل با تکیه بر حل مشکلات اقتصادی تشکیل دهند.

نماینده پلدختر در واکنش به ادعای این روزهای برخی رسانه ها که نمایندگان مجلس خواهان از دولت دوازدهم  سهم خواهی داشته اند گفت:

 

شعار آقای روحانی اعتدال و تدبیر است بنابراین انتظار اکثریت نمایندگان محترم گام برداشتن در جهت تحقق شعارهای روحانی است. بحث سهم خواهی های سیاسی و جناحی در مجلس دهم ظهور و بروز چندانی ندارد و تنها از سوی چند نماینده در مصاحبه ها با رسانه ها و در فضای رسانه ای دنبال می شود. اکثریت نمایندگان مجلس دهم از رئیس جمهور محترم انتظارات سیاسی و جناحی ندارند.

 

کاظمی در ادامه به فضای مجلس دهم اشاره کرد و گفت: فضای مجلس دهم فضای تعامل با روحانی است اینکه گفته می شود برخی نمایندگان یا جریانات سیاسی با معرفی وزیران مخالف هستند یا سهمی از کابینه می خواهند صحت ندارد. همه از رئیس جمهور انتظار دارند که آقای روحانی؛ کابینه ای توانمند به لحاظ اجرایی معرفی کنند. دغدغه مجلس دهم و اکثریت نمایندگان مسائل اقتصادی است و طرح مسائل سیاسی جایگاه چندانی در میان نمایندگان ندارد  اکثریت نمایندگان از رئیس جمهور انتظار دارند وزرای اقتصادی که معرفی می شوند کارآمد تر از گذشته و هماهنگ تر باشند. مسائل سیاسی و سهم خواهی های جناحی در مجلس دهم ظهور و بروز چندانی ندارد.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: نام گذاری دو سال گذشته توسط رهبری انقلاب نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی است. در مجلس دهم نمایندگان مردم خواسته های جامعه را دنبال می کنند مسلما اولویت کشور مسائل اقتصادی است و تمرکز این مجلس هم در معرفی کابینه و مصوبات بر روی مسائل اقتصادی قرار می گیرد.

 

وی در خصوص رسانه ای شدن مخالفت برخی نمایندگان با برخی وزرای پیشنهادی روحانی گفت:

تنها عده ای محدودی از نمایندگان نه در مجلس بلکه در فضای رسانه ای به طرح خواسته های سیاسی و شخصی خود می پردازند. اکثریت مجلس با دولت روی کار آمده همراه و همسو هستند. برخلاف اظهار نظرهای سیاسی عده ای محدود؛  دغدغه اکثریت مجلس دهم تولید و اشتغال است. انتظار همه ما این است که دولت بر روی مسائل توسعه کشور متمرکز شود. مسائل جناحی اولویت این مجلس نیست.

این نماینده مجلس دهم در ادامه عملکرد وزارت کشور اشاره کرد و گفت:

عملکرد وزارت کشور در سال های گذشته با توجه به شعار روحانی یعنی اعتدال بوده است. در این دوره وزارت کشور توانست از التهابات عمومی جامعه کاسته و فضای جامعه را آرام کند. اینکه دولت یازدهم توانست دو انتخابات در فضای آرام و بدون تنش برگزار کند نشان می دهد عملکرد آقای رحمانی فضلی در جهت عمل به شعار اعتدال دولت یازدهم مثبت بوده است. وزارت کشور با توجه به اتفاقات دوره های گذشته توانست در میان نیروهای سیاسی یک بالانس موفق انجام دهد. اینکه روحانی بتواند در دوره آینده هم فضای تعامل با گروه های سیاسی را در مجموعه وزارت کشور پایدار نگاه دارد یک موفقیت بزرگ و یک رویکرد مثبت است.

 

نماینده پلدختر در ادامه به عملکرد رحمانی فضلی اشاره کرد و گفت: انتخاب وزیر کشور بستگی به رای و نظر رئیس جمهور دارد. در فضای مجلس شورای اسلامی  رحمانی فضلی به عنوان یک گزینه جدی وزارت کشور مطرح شده است که به عقیده من با توجه به رویکرد اعتدال گرای وزارت کشور در سال های گذشته  اکثر نمایندگان نظر مثبت نسبت به  ایشان دارند. .به عقیده من وزارت کشوردر دوره گذشته توانست نمره قبولی بگیرد و در جهت شعارهای روحانی حرکت کند. ایجاد آرامش،کاستن از تنش های سیاسی و اعتدال گریی ناشی از رویکرد مثبت این مجموعه بود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر