کد خبر: 25947
A
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

جو کلی مجلس برای معرفی رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور مثبت است/ کارنامه وزیر کشور در راه اندازی خانه احزاب و برگزاری دو انتخابات مهم مثبت است و نمره قبولی می گیرد

رحیم زارع، نماینده آباده : با اشاره به اینکه کارنامه وزیر کشور در حوزه های مختلف سیاسی،اجتماعی و امنیتی مثبت بوده و نمره قبولی می گیرد اظهار کرد: در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی عملکرد رحمانی فضلی بسیار خوب بوده و گزارش وی در مجلس در این حوزه می تواند مبنای تصمیم گیری کلان کشور باشد. وی راه اندازی خانه احزاب و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سال 94 و 96 را از دستاوردهای دیگر وزیر کشور دانست و ادامه داد: این دو انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی و اتفاق خاصی برگزار شد و انصافا بی نظیر بود.

جو کلی مجلس برای معرفی رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور مثبت است/  کارنامه وزیر کشور در راه اندازی خانه احزاب و برگزاری دو انتخابات مهم  مثبت است و نمره قبولی می گیرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ وزارت کشور یک در کابینه دولت نمایانگر رویکرد یک دولت به سیاست داخلی است. بنابراین دولت ها تلاش می کنند شخصی را به عنوان وزیر کشورمعرفی کنند که علاوه دانش و تجربه پایگاه  قابل قبولی در  میان تمام گروه های سیاسی داشته باشد. یعنی جناح های فعال  در فضای سیاسی کشور او را به عنوان یک مرجع میانه رو بشناسند. 

 

بنابر ادعای فعالان سیاسی در دوره یازدهم ریاست جمهوری عبدالرضا رحمانی فضلی چنین جایگاهی داشت. رحیم زارع نماینده آباده یکی از کسانی است که جایگاه وزیر کشور را در معادلات سیاسی مهم ارزیابی می کند او معتقد است وزیر کشور موفق شد دو انتخابات مهم را در دولت یازدهم با موفقیت برگزار کند.

 

رحیم زارع، نماینده آباده در گفت و گوبا دیده بان ایران؛  با اشاره به اینکه  کارنامه وزیر کشور در حوزه های مختلف سیاسی،اجتماعی و امنیتی مثبت بوده  و نمره قبولی می گیرد اظهار کرد: در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی عملکرد رحمانی فضلی بسیار خوب بوده و گزارش وی در مجلس در این حوزه می تواند مبنای تصمیم گیری کلان کشور باشد.

وی راه اندازی خانه احزاب و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سال 94 و 96 را از دستاوردهای دیگر وزیر کشور دانست و ادامه داد: این دو انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی و اتفاق خاصی برگزار شد و انصافا بی نظیر بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتقاداتی که به وزیر کشور وارد می شود گفت:بسیاری از این انتقادات احساسی بوده و مبنای کارشناسی ندارد. گفته می شود چند میلیون نفر در انتخابات نتوانتستند رای دهند در حالیکه این آمار زیر یک میلیون نفر است و دلیل آن هم به دلیل استقبال بسیار خوب مردم بود.

زارع همچنین تاکید کرد:رحمانی فضلی از جمله مدیرانی است که کشور را با هزینه پایین اداره می کند. او هم استاد دانشگاه است و هم در حوزه قانون‌گذاری، نظارت و اجرایی سابقه داشته و نمره خوبی بابت عملکردش می گیرد. رحمانی فضلی همچنین تعامل خوبی با اکثریت نهادها و سازمان های نظامی دارد. او همه شاخص های مدیریت خوب را داراست و از نظر برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی، کارنامه خوبی داشته است.

نایب رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت امکانات و منابع، وزیر کشور در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی هم کارنامه قابل دفاعی دارد اظهار کرد: رحمانی فضلی وزیری است که در چارچوب حرکت کرده و عملکردش نظام مند است.

زارع در پایان درباره مخالفت معدودی از نمایندگان مجلس با وزیر کشور خاطرنشان کرد: این اظهار نظرها فردی بوده نه تشکیلاتی. به هر حال هر وزیری به مجلس معرفی شود موافق و مخالفان دارد اما جو کلی مجلس برای معرفی رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور مثبت است. در جریان رای اعتماد به رحمانی فضلی در مجلس قبلی هم کسی در مخالفت با او صحبت نکرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر