کد خبر: 26053
A
با شغل پرجنب و جوش و سودمند این روزها آشنا شوید؛

"کاسبی پست" چهره های حاشیه ای، از طریق معرفی خود به عنوان کاندیدای شهرداری یا وزارتخانه ها!

این روزها شاهد انتشار اسامی مختلف در حوزه کاندیداهای وزارتخانه ها هستیم؛ اسامی که بعضاً حقیقی و مطرح هستند و بسیاری که در این میان، نه اندازه کاندیداتوری این پست ها هستند و نه حتی خود باور می کنند که به چنان صندلی هایی تکیه زنند! این گزینه ها "فیک" هستند و خود نیز نسبت به ساختگی بودن این گمانه، باور دارند! در میان گزینه های حقیقی می توان به افرادی اشاره کرد که به دستور آنها هوادارانشان برای آنها کمپین تشکیل می دهند تا وزارتخانه ای را تصاحب کنند!

"کاسبی پست" چهره های حاشیه ای، از طریق معرفی خود به عنوان کاندیدای شهرداری یا وزارتخانه ها!
به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی دیده بان ایران- انتخاب نوشت؛ این روزها شاهد انتشار اسامی مختلف در حوزه کاندیداهای شهرداری یا وزارتخانه ها هستیم؛ اسامی که بعضاً حقیقی و مطرح هستند و بسیاری که در این میان، نه اندازه کاندیداتوری این پست ها هستند و نه حتی خود باور می کنند که به چنان صندلی هایی تکیه زنند! این گزینه ها "فیک" هستند و خود نیز نسبت به ساختگی بودن این گمانه، باور دارند!
 
این افراد طی هفته های اخیر، به طرق مختلف در حال مطرح کردن خود در رسانه ها هستند. برخی مستقیماً خود را مطرح می کنند و برخی دیگر، با واسطه دست به دامن رسانه ها شده اند!
 
اما این رفتار چه سود و عایدی برای این کاندیداهای قلابی دارد؟! 
 
بررسی هانشان می دهد، کاسبی پست و تشکیل اتاق فکر و ستادهای مختلف، در این زمینه وسعت گرفته و به چهره های رده چندمی رسیده که همه تلاش خود را برای شکار یک پست دلچسب به کار بسته اند. 
 
این جماعت، اما از انتخاب خود بعنوان شهردار یا وزیر، اطمینانی بیش از خوانندگانی دارند که بی اطلاع از همه چیز، خبر سفارشی مذکور را می خوانند! آنان می دانند قرار نیست نه وزیر شوند و نه شهردار؛ اما معتقدند از این رهگذر ، می توان پست هایی ذیل شهرداری یا وزارتخانه را تصاحب کرد!
 
براساس این مدل به روز شده ی "کاسبی پست"، پس از طرح نام این افراد بعنوان گزینه شهرداری یا وزارتخانه، دو مدل قابل پیش بینیست. مدل اول چنین است که پس از طرح نام در رسانه ها، فرد مذکور طی تماس با گزینه ی اصلی و حقیقی، کناره گیری خود به نفع وی را اعلام می کند تا بخاطر این فداکاری و حقی که بر ضمه اش می گذارد، مستحق دریافت یک پست نان و آب دار شناخته شود!
 
براساس مدل دوم، برخی تنها توان طرح نام خود را در رسانه ها دارند و حتی امکان ارسال پیام فداکارانه خود "به گزینه اصلی" را ندارند؛ همین طرح نام در رسانه ها، اما کفایت می کند؛ او این "گمانه سازی رسانه ای" را بعنوان رزومه ی پروپیمان خود، به این سو و آنسو می برد تا بالاخره بتواند برای خود پستی نان و آب دار فراهم کند؛ شهردار نشد، معاون شهردار، نشد؛ یک اداره کل با بودجه قابل توجه نیز کفایت می کند! نشد، تغییر لاین می دهیم از  تهران به کلانشهر دیگر، یا از این وزارتخانه به وزارتخانه ای دیگر میروند! بالاخره  یکی این وسط، فریب این آب و تاب رسانه ای را می خورد، تا گزینه ی فیک، قالب شود!
 
حالا خوب است بار دیگر، اخبار بعضاً سفارشی برخی رسانه ها در "گمانه زنی کاندیداهای شهرداری تهران، کلانشهرها یا وزارتخانه ها" را مرور کنید؛ کاندیداهایی حقیقی، پرتوان و باسابقه را از دیگر گزینه ها تمیز کنید تا به کاندیداهایی بعضاً فیکی برسید که با استفاده از یکی از دو مدل فوق الذکر (یا شاید مدل های به روز شده ی جدید)،  به "کاسبی پست" مشغولند! این مجموعه رفتار حیرت انگیز، اما این روزها به یکی از مشاغل پرجنب و جوش و اتفاقاً خوش سرانجام بدل شده است!

انتخاب


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر