کد خبر: 26059
A

سبحانی‌نیا: در قدرت جمنا برای مدیریت جریان اصولگرا تردید دارم/ رأس جمنا کاریزماتیک نیست

یک چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: باید یک تجدیدنظری در منش‌ها، روش‌ها و برخوردها برای ایجاد جاذبیت بیشتر در حرکت نیروهای اصولگرا صورت گیرد.

سبحانی‌نیا: در قدرت جمنا برای مدیریت جریان اصولگرا تردید دارم/ رأس جمنا کاریزماتیک نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسین سبحانی‌نیا عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جمنا در یک زمان کوتاهی قبل از انتخابات شروع به کار کرد، ضرورتی الزاما پشت سر قضیه بود که مجموعه نیروهای اصولگرا را به سمت هدف واحدی سوق دهد، افراد حاضر در رأس جمنا نیز توانستند یک حرکت منسجمی را ایجاد کنند حالا نتیجه چه شد؟ من به آن کاری ندارم ولی در مجموع می خواستند اصولگرایان به انسجام برسند تا از پراکندگی خارج شوند که به این هدف دست یافتند. بنابراین نسبت به زمان و شرایط، کارشان خوب بود اما اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب توان مدیریت و انسجام همه نیروهای اصولگرا را در یک روند سیاسی داشته باشد، از همان ابتدا با تردید به آن نگاه می شد. 

اهم اظهارات سبحانی نیا به شرح زیر است:

*البته افراد خوبی در رأس جمنا قرار دارند اما در رده سایرین هستند و خیلی ویژگی های ممتازی برای ایجاد این هماهنگی ها نداشتند. به عبارت دیگر نیروهای کاریزماتیک و تأثیرگذار در مجموعه آنها نبود. حالا اینکه در ادامه جمنا بتواند عامل همبستگی همه نیروهای اصولگرا شود، باید گفت از همان اول با تردید به آن نگاه می شد کما اینکه اشاره شد برخی در حمایت این مجموعه مردد بودند و برخی پیوستگی با جمنا را محکم اعلام نکردند. طبیعتا بعد از انتخابات انگیزه های قبل از انتخابات کمتر خواهد بود بنابراین بحث های حاشیه ای که این روزها نسبت به جمنا مطرح می شود در این راستا است.

*تردیدی نیست که باید یک تجدیدنظری در منش ها، روش ها و برخوردها برای ایجاد جاذبیت بیشتر در حرکت نیروهای اصولگرا صورت گیرد. بررسی اینکه چه عواملی در شکست نقش داشت؟ از کجاها این آسیب ها به بدنه اصولگرایی وارد شد؟ اقدامی لازم و اجتناب ناپذیر در وضعیت امروز است تا آسیب ها و عوامل شکست رفع شود.

*من در آغاز فعالیت جمنا را مثبت می دانستم، حرکت جمنا اگر جامعیت بیشتری می داشت، قاعده خوبی برای مدیریت کار می شد اما الان احساس من این است که در این مجموعه نیز گروه هایی تأثیرگذاری بیشتری را در انتخاب نیروهای استان ها و شهرستان ها داشتند و دارند حال آنکه درباره این مسائل باید دقت بیشتر صورت می گرفت تا در هر استان و شهرستانی نیروهای فراگیرتر و مقبول تر میان همه گروه ها انتخاب می شدند.

* آیا این کار به یک سمت و سو حرکت می کند یا آنچه که واقعا ادعا است یعنی استفاده از مجموعه ظرفیت درون اصولگرایی مدنظر است و قرار است از همه ظرفیت ها استفاده شود. این تردید در طول کار بین خیلی از نیروهایی که حتی جمنا را همراهی می کردند وجود داشت.

*اصولگرایان باید سازوکاری باشد که بتواند مقبولیتی حتما در میان مجموعه های اصولگرا داشته باشد ولی اگر یک سازوکاری دیکته شده باشد، فکر نمی کنم این سازوکار دیکته شده بتواند نظر مجموعه های اصولگرا را همراه خودش داشته باشد. سازوکاری باید باشد که از دل همه مجموعه ها در آید و همه مجموعه ها احساس کنند نظرشان در حرکت بازسازی و اصلاح ساختار کار تشکیلاتی آینده اصولگرایان لحاظ می شود.- نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر