کد خبر: 26096
A

پرویز سروری: اظهارات میرسلیم بی محتوا و فاقد پشتوانه منطقی و مستند بود

عضو شورای مرکزی جمنا می‌گوید: نمی‌دانم حالا به چه دلیلی آقای میرسلیم هر از چندگاهی به موضوعاتی اشاره می‌کند که این موضوعات می‌تواند از انسجام نیروهای انقلاب بکاهد و آورده‌اش جز فرقه و تشتت چیز دیگری نیست.

پرویز سروری: اظهارات میرسلیم بی محتوا و فاقد پشتوانه منطقی و مستند بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛  پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی جمنا گفت: قرار نیست هر کسی یک مصاحبه ای کرد جمنا بیانیه بدهد. آن هم یک مصاحبه بی محتوایی که فاقد پشتوانه منطقی و مستند است.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

***

آقای میرسلیم روز گذشته ادعایی کرد که خیلی انعکاس رسانه ای در داخل و خارج از کشور داشت، او گفت «جمنا از امکانات یک نهاد نظامی استفاده می کرد»، آیا این ادعا صحت دارد یا خیر؟

ما از این اظهارات آقای میرسلیم متأسفیم. از ابتدا قرار بود مجموعه ای که آقای میرسلیم را کاندیدا کرد، بر اساس فرایندی تعریف شده وقتی جمنا به جمع بندی رسید، از آن جمع بندی تبعیت کند. اما متأسفانه از این جمع بندی تبعیت نشد. حتی وقتی که حزب موتلفه رسما اعلام کرد از گزینه جمنا حمایت می کند اما آقای میرسلیم برخلاف اظهارات قبلی خود عمل کرد. او گفته بود «در چارچوب حزب و بر مبنای تصمیم حزب عمل می کند» اما سنت شکنی کرد و به تصمیم حزب گردن ننهاد و در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد شرکت کرد.

بعد از آن هم شاهد بیانات از آقای میرسلیم هستیم که واقعا باعث تأسف است. نمی دانم آقای میرسلیم از اینکه با گفتارش دائما در جریان نیروهای انقلاب شقاق و تردید ایجاد کند و بسترهایی که می تواند به انسجام و اتحاد نیروهای انقلاب منتهی شود آنها را تضعیف کند، چه سودی می برد. این واقعا باعث تأُسف و تعجب است. تعجب بیشتر آنکه بالاخره او در حزبی دارد فعالیت می کند که افراد موثر و تعیین کننده این حزب در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور دارند بنابراین توقع این نیست که آقای میرسلیم با این اظهاراتش حضور اعضای بلندپایه حزب در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را تضعیف کند. در مجموع معتقدم "البینة علی المدعی" آقای میرسلیم باید بیاید ادله و بینه ارائه کند. این اظهارات به نظر من اظهارات فاقد پشتوانه مستند است و نمی دانم حالا به چه دلیلی آقای میرسلیم هر از چندگاهی به موضوعاتی اشاره می کند که این موضوعات می تواند از انسجام نیروهای انقلاب بکاهد و آورده اش جز فرقه و تشتت چیز دیگری نیست.

چرا جمنا در مقابل ادعای آقای میرسلیم بیانیه نداد که در آن بیانیه ادعای استفاده از امکانات یک نهاد نظامی را تکذیب کند؟

قرار نیست هر کسی یک مصاحبه ای کرد جمنا بیانیه بدهد. آن هم یک مصاحبه بی محتوایی که فاقد پشتوانه منطقی و مستند است. ضرورتی وجود ندارد که جمنا جوابیه دهد چون ممکن است فردا ادعاهای دیگری صورت گیرد. آیا جمنا باید هر روز یک قلم به دست بگیرد و بیانیه دهد. فکر نمی کنم ضرورتی برای این کار وجود داشته باشد، البته ممکن است در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بحث شود و به این جمع بندی برسند، اما شخص خودم معتقدم برای هر موردی که هر فردی مطرح می کند ضرورتی به دادن بیانیه نیست.

خودتان به عنوان کسی که سابقه کار مطبوعاتی و سیاسی طولانی مدت دارید می دانید، بعضی مسائل انتقادی است اما برخی مسائل هویتی و ماهیتی محسوب می شود که به مبنا و اصل وجودی یک مجموعه سیاسی بر می گردد. وقتی جمنا می خواهد به فعالیت سیاسی خودش ادامه دهد و در عرصه سیاسی کشور خوشنام باشد، اینکه رسانه های داخلی و خارجی به این مسئله بپردازند و دامن بزنند اما جمنا رویه سکوت پیش گیرد، ذهنیت افکار عمومی را نسبت به فعالیت آینده جمنا مخدوش نمی کند؟

موضوع ذهنیت افکارعمومی را که فقط با دادن بیاینه نمی شود حل کرد. ممکن است راهکارهای دیگری وجود داشته باشد؛ اما به نظرم آقای میرسلیم باید فکر کند که چه اتفاقی افتاده که امروز بی بی سی و VOA و رسانه های ضد انقلاب و کسانی که سابقه آنها چیزی جز تضعیف آرمان ها و ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی نیست، همنوای آقای میرسلیم می شوند و در جهت همنوایی با او دارند حرکت می کنند. به نظرم آقای میرسلیم باید به این فکر کند که چه حرکتی از او سرزده که امروز یک هم افزایی بین او و رسانه های بیگانه شکل گرفته است.

شما آیا گلایه هایتان را به حزب موتلفه مخصوصا آقای نبی حبیبی که عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است مطرح کردید؟

بله صحبت کردیم. البته آقای حبیبی از جمله کسانی است که بسیار نگاه منطقی و مبتنی بر انسجام و وحدت نیروهای انقلاب را دنبال می کند. این موارد هم در زمان انتخابات و هم در زمان های دیگر با او صحبت می شود. مثلا در بحث رسیدن به گزینه واحد، دوستان موتلفه رسما اعلام کردند و بیانیه دادند که آنها نیز از نامزد نهایی جبهه مردمی حمایت می کنند. اما آقای میرسلیم راه خودش را رفت و حاضر نشد تکمین کند. می خواهم بگویم می شود به شکلی گفت رفتار آقای میرسلیم از چارچوب مدیریت حزب موتلفه هم خارج شده است. البته این نگاه من است و شاید دوستان نظر دیگری داشته باشند.

بعضی می گویند «آقای میرسلیم دلخور است نسبت به فشاری که جمنا آورد برای آنکه حزب موتلفه حمایتش را از پشت او بردارد. آقای میرسلیم این انتقادها و مسائلی را که امروز در نقد جمنا مطرح می کند متأثر از آن اقدام حزب موتلفه است که در ساعات پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیانیه داد و حمایت خودش را از آقای میرسلیم به سمت آقای رئیسی برد». به نظر شما این مسئله چقدر می تواند در طرح دیدگاه های امروز آقای میرسلیم موثر باشد؟

این احتمال وجود دارد. البته الان نمی توانم به طور قاطع بگویم، این دلیل رفتاری است که آقای میرسلیم در این چند روزه دارد و از خودش نشان می دهد. در مجموع این احتمال وجود دارد که این دلخوری از جانب او وجود داشته باشد ولی فکر می کنم این دلخوری منطقی نباشد. بالاخره یک حزب باسابقه نمی تواند اعتبار خودش را خرج افراد کند. بالاخره یک تعهدی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شکل گرفت. افرادی که در شورای مرکزی بودند و گروه هایی که به نوعی جبهه مردمی را مورد حمایت قرار دادند این فرایند را پذیرفتند و اگر حزب موتلفه این کار را نمی کرد، به نظر من امروز زیرعلامت سئوال بود که چرا به عنوان یک حزب معتقد به مبانی اسلامی و انقلابی تعهدی را داد اما به آن تعهد پایبند نماند. به نظرم حزب موتلفه کار درستی انجام داد و کار نادرست را آقای میرسلیم کرد. در کل ممکن است این دلخوری ها باعث بروز چنین رفتاری شده باشد./خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر