کد خبر: 26155
A
اختصاصی دیده بان ایران

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس از جمع آوری امضا و همراهی صد و پنجاه و هفت نماینده مجلس برای استقبال از وزرای زن خبر داد.

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از جمع آوری امضا و همراهی صد و پنجاه و هفت نماینده مجلس برای استقبال از وزرای زن خبر داد.

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس از جمع آوری امضا و همراهی صد و پنجاه و هفت نماینده مجلس برای استقبال از وزرای زن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در همایشی تحت عنوان واکاوی ضرورت حضور وزیر زن در کابینه دوازدهم از جمع آوری امضا و همراهی صد و پنجاه و هفت نماینده مجلس برای استقبال از وزرای زن خبر داد. 

نماینده تهران در مجلس به یکی از نشست های پیش از انتخابات با اقای روحانی اشاره کرد و گفت : در ورزشگاه شیرودی زمانی که خود اقای روحانی از تبعیض های جنسیتی صحبت میکردند،  حضور زنان در کابینه را به عنوان یک مطالبه جدی کردیم. 

به گزارش دیده بان ایران سلحشوری افزود : روشن است که سمت معاونت ریاست جمهوری از وزارت بالاتر است اما ما از لزوم حضور وزیر زن صحبت میکنیم زیرا وقت آن است که مجلس نیز خود را ثابت کند. برای انتصاب معاونان نیازی به رای نمایندگان نیست.  اکنون در مجلس این مطلب به را پیگیری کرده و با مطالبات جامعه زنان همراه هستیم. 

سلحشوری در ادامه سیاست را عرصه کمبود منابع تعبیر کرد و گفت: رقابت برای تصدی هجده وزارتخانه طبیعی است و میدانیم که در این وادی به زنان مهلت نمیدهند . با این وجود جامعه ما رشد کرده و این مطالبه را دارند تا زنان از فرصت های برابر برای تجربه اندوزی بهره مند شوند. 

او ابراز تاسف کرد که منظور از فرصت برابر ، دادن پنجاه درصد وزارتخانه ها به زنان نیست. چون به مرگ گرفته اند و به تب راضی شده ایم . از یک سو نگران باقی ماندن خانم مولاوردی هستیم و از سوزی انتظار داریم که وزارت به زنان سپرده شود زیرا در دولت قبل و دولت های قبل وزرای مردی بودند که خوب عمل نکردند. 

سلحشوری با تاکید بر اینکه شخصا به شایسته سالاری معتقد است، تبعیض مثبت برای زنان را در جوامع جهان سوم ضروری دانست و گفت که در مجلس برای آن تلاش میکنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر