کد خبر: 26246
A

پاسخ وزیر بهداشت به شایعات عدم حضورش در کابینه دوازدهم: باید منتظر بمانیم

وزیر بهداشت به اخباری مبنی بر احتمال عدم حضورش در کابینه دوازدهم پاسخ داد.

پاسخ وزیر بهداشت به شایعات عدم حضورش در کابینه دوازدهم: باید منتظر بمانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر سیدحسن هاشمی  درباره شایعاتی مبنی بر احتمال عدم حضورش درکابینه دوازدهم گفت: اظهار نظر قطعی در این زمینه بستگی به تصمیمات در دو هفته آینده دارد و باید منتظر باشیم که درباره اعضای کابینه آینده که نیاز به اخذ رای مجلس دارند، چه تصمیمی گرفته می‌شود؛ چراکه نهایتا مجلس در این باره تصمیم می‌گیرد. باید هم برای ارایه لیست و هم برای اعلام نظر نمایندگان منتظر باشیم.

وی در این باره افزود: همیشه اخبار درست نیست و گاهی اخباری که پخش می‌شود شایعه هم هستند.

هاشمی در حاشیه نخستین جشنواره تقدیر از بیمارستان‌های برتر در مدیریت درمان سکته‌های حاد قلبی و مغزی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شایع‌ترین علت مرگ در ایران به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی است که حدود ۵۰ درصد مرگ‌ها از این موضوع ناشی می‌شود؛ به طوریکه ۱۵ درصد مرگ‌ها مربوط به سکته‌های مغزی و ۳۲ درصد مربوط به سکته‌های قلبی هستند.

وی افزود: اگر بتوانیم زمان بروز سکته‌های قلبی در مدت یک ساعت و در سکته‌های مغزی سه ساعت بیمار را به مرکز درمانی برسانیم، می‌توانیم آنها را از مرگ نجات دهیم.

هاشمی با بیان اینکه سکته‌های قلبی منجر به ناکارآمدی فرد و یا مرگ او می‌شوند و در سکته‌های مغزی نیز به دلیل خونریزی یا بیمار فوت می‌کند و یا در ۷۰ درصد موارد دچار معلولیت می‌شود، افزود: خدمتی که در قالب طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شده بسیار خوب است و منجر به خوشحالی خانواده‌ها می‌شود. اگر بتوانیم این سرویس را در همه کشور گسترش دهیم بسیار مناسب است. در حال حاضر درمان سکته‌های قلبی و مغزی در ۵۴ بیمارستان کشور وجود دارد و این نوع درمان پیشرفته‌ترین کاری است که در دنیا انجام می‌شود.

وی ضمن درخواست از رسانه‌ها و صدا و سیما برای اطلاع رسانی در جهت شناساندن علائم این بیماری‌ها و راهکارهای درمانی آن به مردم، گفت: این برنامه در دولت دوازدهم هم با جدیت دنبال می‌شود؛ چرا که می‌تواند در کاهش مرگ و میر و معلولیت بسیار موثر باشد. البته در این زمینه نقش مردم نیز بسیار حیاتی است و باید موارد بهداشتی را رعایت کنند تا به بیماری دچار نشوند.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر