کد خبر: 26260
A

واکنش وزیر خارجه قطر به دیدار ظریف با الجبیر

وزیر خارجه قطر گفت: مصافحه ' عادل الجبیر' وزیرخارجه عربستان با ' محمد جواد ظریف' همتای ایرانی او یک مسئله داخلی دو کشور است و قطر در این گونه امور دخالت نمی کند.

واکنش وزیر خارجه قطر به دیدار ظریف با الجبیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ شبکه خبری الجزیره در خبری فوری اعلام کرد،' محمد بن عبد الرحمن آل ثانی' درباره بحران در روابط چهار کشورعرب محاصره کننده قطر با این کشور گفت:‌ ما از ابتدای بحران از طریق میانجی گری کویت خواستار گفتگو بودیم و هیچ گونه شرطی نگذاشتیم.

در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری های اسلامی، هنگام ورود وزرا به سالن اجلاس، عادل الجبیر با هدف مصافحه به سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آمد و پس از در آغوش کشیدن وی با هم گفت و گو کردند.

 محمد جواد ظریف در این باره گفت: این اقدام همتای سعودی را عادی و حرکتی در عرف دیپلماتیک می دانم و دلیل این کار هم احترام متقابل و هم دوستی دیرینه‌ای بود که با جبیر داشتم.

وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در واکنش به این بازتاب دیدارش با همتای عربستانی خود بیان کرد: اتفاقی که دیروز افتاد این بود که در مراسم مهمانی ناهاری که توسط وزیر خارجه ترکیه برگزار شد، بنده با عادل الجبیر که سال‌هاست همدیگر را می‌شناسیم و سلام و علیک داریم، برخورد کردیم و باز هم سلام و علیک کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر