کد خبر: 26277
A

نماینده ارامنه جنوب:‌ سهم‌خواهی در کابینه مطرح نیست

نماینده ارامنه جنوب در مجلس گفت: به نظر می‌رسد بحث سهم خواهی در انتخاب اعضای کابینه مطرح نیست و اظهارنظرها بیشتر رایزنی و نوعی مشاوره به رئیس‌جمهور است.

نماینده ارامنه جنوب:‌ سهم‌خواهی در کابینه مطرح نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  دیده بان ایران؛ ژرژیک آبرامیان، با اشاره به اینکه اختیارات رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه به طور صریح در قانون پیش‌بینی شده است، گفت: قانون تمام ابعاد این قضیه را در نظر گرفته و توضیح داده شده که رئیس‌جمهور باید اعضای کابینه خود را انتخاب و به مردم معرفی کند.

وی افزود: اینکه برخی صحبت از سهم خواهی دارند، بنده اینگونه نمی دانم و معتقدم اینها بیشتر رایزنی هایی است که انجام می شود و به نوعی مشاوره و ارائه نظر به رئیس‌جمهور است.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: بنابراین به طور قانونی رئیس‌جمهور این اختیار را دارد که افراد مورد نظر خود در کابینه را در هر شرایطی انتخاب و معرفی کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد وزیر پیشنهادی دادگستری هم اینگونه اظهار نظر کرد که قوه‌قضائیه ساختار خاص خود را دارد و وزیر دادگستری هم در این ساختار وظایفی را انجام می دهد. بنابراین مسئله خاصی وجود ندارد و هر فرد توانمندی که برای تصدی این وزارتخانه معرفی شود از مجلس رای اعتماد می گیرد.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر