کد خبر: 26290
A
سخنگوی فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران:

دولت یازدهم در عرصه آزادی های رسانه ای و آزادی های مدنی عملکرد قابل قبولی نسبت به دولت های گذشته به یادگار گذاشت / انعقاد "قرارداد توتال" از درخشان ترین عملکردهای دولت روحانی است/ زنان و اقلیت های قومی و مذهبی باید سهمی از کابینه آتی داشته باشند

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به این که آقای روحانی چه تغییرات مملموسی را لازم است در کابینه آتی دولت خود به کار گیرد، گفت: بنده معتقدم کابینه دوازدهم باید از همدلی تمام اعضای کابینه برخوردار باشد. همچنین لازم است رئیس جمهور در کنار متخصص بودن اعضا در چینش کابینه خود شعارهای انتخاباتی خود را که از پیش تحقق آنها را به مردم وعده داده بود عمل کند. وعده هایی اعم از حقوق شهروندی، آزادی های مدنی، ارتباط و تعامل بیشتر با جهان و استفاده از اقلیت های قومی و مذهبی و زنان جامعه می تواند از سوی ایشان در نظر گرفته شود

 دولت یازدهم در عرصه آزادی های رسانه ای و آزادی های مدنی عملکرد قابل قبولی نسبت به دولت های گذشته به یادگار گذاشت / انعقاد "قرارداد توتال" از درخشان ترین عملکردهای دولت روحانی است/ زنان و اقلیت های قومی و مذهبی باید سهمی از کابینه آتی داشته باشند

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: با نزدیک شدن به آغاز به کار دولت دوازدهم بسیاری از فعالان سیاسی به انتقاد و یا تمجید از روند کارکرد دولت یازدهم پرداخته اند. عده ای معتقدند که دولت روحانی در سیاست داخلی و باقی مسائل کشوری عملکری مثبت و قابل قبول داشته است اما عده ای نیز از بر این باور هستند که دولت یازدهم آنچنان که باید نتوانتسته در عرصه دولت موفق عمل کند.

در تشریح همین امر بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بدون شک سیاست داخله مجزا از سیاست خارجه نبوده و نیست و به دلیل هماهنگی و ارتباط دهکده جهانی این سیاست ها کاملاً به یکدیگر وابسته و پیوسته هستند. نمی توان گفت که دولتی در عرصه سیاست داخلی موفق نبوده است و در سیاست خارجی عملکرد قابل قبولی داشته است و یا بالعکس. 

 

وی تصریح کرد: در دولت یاردهم ما شاهد عملکرد مطلوب سیاست خارجه کشور بودیم. در زمینه سیاست داخلی کشور نیز، می توان گفت در بخشی هایی شاهد عملکرد مثبت و خوب وزارت کشور و در برخی موارد هم شاهد نقص این نهاد در عرصه سیاست داخلی کشور بوده ایم.

 

بهرام پارسایی همچنین در ادامه گفتگویش خاطرنشان کرد: در بخش سیاست های داخلی دولت یازدهم در عرصه آزادی های رسانه ای، آزادی های مدنی عملکرد قابل قبولی نسبت به دولت های قبلی از خود به یادگار گذاشته اند. در عرصه های اقتصادی کشور به ویژه در خصوص مبحث "تورم" ما شاهد عملکرد خیلی خوب آقای روحانی و تیم مربوطه اش بوده ایم اما در زمینه "رکود اقتصادی" متاسفانه به درستی اقدام به کنترل و بهبود این مسئله مهم اقتصادی نگردید که به طبع  جامعه در انتظار است در دولت آتی، این چالش بزرگ به وسیله تغییرات بنیادی و کارآمد کردن کابینه دوازدهم، کنترل و کاهش یابد. 

 

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد دولت یازدهم در بخش سرمایه گذاری و اشتغال بیان کرد: دولت یازدهم در خصوص این بخش ها به طور کلی موفق عمل نکرده است که دلیل آن هم ناشایستگی و عملکرد نامناسب دو دلت قبل است اما باز هم با این وجود در این دولت نسبت از تعطیلی بسیاری از کارخانه ها نسبت به دو دولت آقای احمدی نژاد گرفته شد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز درمورد سرمایه گذاری های انجام شده در دولت یازدهم روحانی بیان داشت: در این دوره احساس امید به سرمایه گذاری نسبت به دوران قبل رو به بهبود بود مخصوصاً با منعقد کردن "قرداد توتال" توسط آقای زنگنه وزیر نفت که این قرارداد می تواند در زمینه باز شدن درب های تجاری برای سرمایه گذاران و از طرفی نیز اشتغال زایی افزایش می یابد. 

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به این که آقای روحانی چه تغییرات مملموسی را لازم است در کابینه آتی دولت خود به کار گیرد، گفت: بنده معتقدم کابینه دوازدهم باید از همدلی تمام اعضای کابینه برخوردار باشد. همچنین لازم است رئیس جمهور در کنار متخصص بودن اعضا در چینش کابینه خود شعارهای انتخاباتی خود را که از پیش تحقق آنها را به مردم وعده داده بود عمل کند. وعده هایی اعم از حقوق شهروندی، آزادی های مدنی، ارتباط و تعامل بیشتر با جهان و استفاده از اقلیت های قومی و مذهبی و زنان جامعه. 

 

پارسایی در پایان با اشاره به این که روحانی لازم است از زنان در کابینه خود استفاده کند، تشریح کرد: با توجه به این که نیمی از جامعه ما و رای رئیس جمهور متشکل از زنان است و جامعه ما از زنان شایسته تر و کارآمدتری نسبت به بسیاری از مردم برخوردار است لازم است که دکتر روحانی حتما به وعده های انتخاباتی خود یعنی همان مقابله با تضاد جنسیتی و به عمل کردنم به حقوق شهروندی تک تک افراد درون جامعه، محقق کند و از زنان در کابینه آتی خود استفاده کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر