کد خبر: 26307
A

بازتاب مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در رسانه های خارجی

شبکه های المیادین، رویترز، ای پی تی ان، الاتجاه، المنار، العالم و پرس تی وی مراسم تنفیذ حکم آقای روحانی رئیس جمهور دوازدهم جمهوری اسلامی ایران را که با حضور مقامات لشکری و کشوری، دیپلمات ها و هیئت های خارجی دعوت شده به این مراسم در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است به طور زنده پخش کردند

بازتاب مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در رسانه های خارجی
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ همزمان با شبکه های تلویزیونی داخلی، شبکه های مختلف خارجی نیز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران را  پوشش دادند.
شبکه های المیادین، رویترز، ای پی تی ان، الاتجاه، المنار، العالم و پرس تی وی مراسم تنفیذ حکم آقای روحانی رئیس جمهور دوازدهم جمهوری اسلامی ایران را که با حضور مقامات لشکری و کشوری، دیپلمات ها و هیئت های خارجی دعوت شده به این مراسم در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است به طور زنده پخش کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه در مراسمی رسمی که مستقیم از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، رسما دور دوم ریاست جمهوری خود را پس از تأیید انتخابش از سوی آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران، آغاز کرد.
آیت الله خامنه‌ای در نامه‌ای که توسط رئیس دفترش خوانده شد، اعلام کرد: «من رأی مردم ایران را تأیید می کنم و حسن روحانی را به ریاست جمهوری منصوب می کنم.»
ایشان همچنین از «مشارکت پرشور» در انتخابات ریاست جمهوری که ماه برگزار شد، استقبال کرد و آن را یکی از نشانه‌های موفقیت نظام اسلامی برای تقویت «جمهوریت و خصلت مردمی این نظام انقلابی» برشمرد.
آیت الله خامنه‌ای بار دیگر بر «اقتصاد مقاومتی، به ویژه اشتغال و تولید ملی» برای حل مشکلات کشور به ویژه بیکاری که 12.6 درصد از جمعیت فعال ایران را شامل می شود، تأکید کرد.
همه مسئولان سیاسی و نظامی کشور از جمله محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در مراسم تنفید حکم ریاست جمهوری روحانی شرکت کرده‌اند.
حسن روحانی نیز در این مراسم اعلام کرد: «ما صدای مردم را شنیدیم و باید امید و اعتماد آنها را مد نظر قرار دهیم.»
وی همچنین گفت می خواهد «فقر» را از بین ببرد.
روحانی افزود: «من بار دیگر اعلام می کنم که با پایان انتخابات، زمان تفاهم و همکاری بین همه آغاز شد. من به سمت همه کسانی که عظمت کشور را می خواهند دست دراز می کنم.»
وی با اشاره به توافقنامه‌ای که سال 2015 با قدرت‌های بزرگ امضا شد که در آن محدود شدن برنامه‌ هسته‌ای ایران به کاربردهای صرفا غیرنظامی در ازای لغو تدریجی تحریم‌های بین المللی علیه این کشور پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: «ما هرگز انزوا را نمی پذیریم. توافقنامه هسته‌ای نشانه‌ای از حسن نیت ایران در سطح بین المللی است.»
ایران روز پنجشنبه تحریم‌های جدید آمریکا را که به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور ایران رسید، محکوم کرد و آنها را ناقض توافق هسته‌ای دانست.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از تهران نیز، آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران روز پنجشنبه حکم ریاست جمهوری حسن روحانی را برای دور دوم تنفیذ کرد. 
آیت الله خامنه ای در مراسمی که به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش شد حسن روحانی را به طور رسمی تایید کرد. 
حسن روحانی رئیس جمهور میانه روی ایران در انتخابات 19 ماه مه با کسب 57 درصد آرا به پیروزی رسید و ابراهیم رئیسی رقیب اصلی وی 38 و نیم درصد آرا را در این انتخابات به دست آورد. 
دستاورد اصلی سیاسی روحانی در طول چهار سال ریاست جمهوری وی امضای توافقنامه هسته ای با شش قدرت بزرگ جهان بود که به یک دهه اختلاف بر سر برنامه هسته ای این کشور پایان داد. 
این توافقنامه ژوئیه سال 2015 امضا شد و ژانویه سال 2016 به اجرا درآمد. رئیس جمهور روز شنبه در مجلس ایران سوگند یاد خواهد کرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر