کد خبر: 26367
A

پیام کدخدایی به مناسبت سالروز فرمان مشروطیت

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تکمله فرمان روز مشروطیت نکات مهمتری را در بر دارد و نشان از آن است که مقاومت علما و مردم هم در اصل و هم در اصلاح مشروطیت تا چه اندازه موثر بوده است.

پیام کدخدایی به مناسبت سالروز فرمان مشروطیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت 14 مرداد روز مشروطیت متنی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: 
 
روزی که تلاش مردم و علما به بار نشست! 
 
14 مرداد روز مشروطیت نام گرفته که فرمان تشکیل مجلس توسط شاه قاجار صادر شد. اما تکمله این فرمان نکات مهمتری را در بر دارد و نشان از آن است که مقاومت علما و مردم هم در اصل و هم در اصلاح مشروطیت تا چه اندازه موثر بوده است. 
 
جناب اشرف صدراعظم در تکمیل دستخط سابق خودمان مورخه چهاردهم جمادی‌الثانیه 1324 که امر و فرمان صریحاً در تأسیس مجلس منتخبین ملت فرموده بودیم مجدداً برای آنکه عموم اهالی و افراد ملت از توجهات کامله ما واقف باشند امر و مقرر می‌داریم که مجلس مزبور را به شرح دستخط سابق سریعاً دایر نموده بعد از انتخابات اجزاء مجلس فصول و شرایط نظام مجلس شورای اسلامی را مطابق تصویب و امضای منتخبین به طوری که شایسته مملکت و ملت و قوانین شرع مقدس باشد مرتب بنمائید که به شرف‌عرض و امضای همایونی ما موشح و مطابق نظامنامه مزبور این مقصود مقدس صورت و انجام پذیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر