کد خبر: 26389
A
دبیرکل جمعیت زنان نو اندیش در گفت و گو با دیده بان ایران:

عدم حضور زنان در کابینه در سمت وزارت نقطه ضعفی برای کابینه دوازدهم خواهد بود

به دلیل وعده هایی که در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی درخصوص تصمیم ایشان برای حضور زنان وزیر در کابینه به طور جدی و گسترده مطرح شد و کسی هم آن را تکذیب نکرد انتظار عمومی این است که به این وعده ها وفا شود.

عدم حضور زنان در کابینه در سمت وزارت نقطه ضعفی برای کابینه دوازدهم خواهد بود

دیده بان ایران: عصر امروز مراسم تحلیف رئیس جمهور دوازدهمین دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سران بسیاری از کشورها و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مطابق سنت ادوار پیشین، رئیس جمهور منتخب در روز تحلیف خود باید اسامی کابینه آتی خود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید اما برخی گمانه زنی ها مبنی بر این است که دکتر روحانی گزینه های پیشنهادی کابینه دوازدهم را امروز معرفی نخواهد کرد.

از همین رو، فاطمه راکعی نماینده مجلس ششم شورای اسلامی، به خبرنگار دیده بان ایران خبر داد: در صورت صحت این امر، بنده معتقدم رئیس جمهور درحال حاضر به جمع بندی مناسبی جهت انتخاب بسیاری وزرای کابینه خود نرسیده اند و ایشان به دلیل رایزنی و کنکاش هرچه بیشتر وزرای خود، ارائه لیست کابینه را به تعویق انداخته اند. 

 

راکعی  در خصوص معرفی شدن "آذری جهرمی" به عنوان وزیر ارتباطات و خوشحالی آقای "واعظی" درراستای معرفی وی در قالب وزیر ارتباطات دولت دوازدهم بیان کرد: در روزهای اخیر، مسائل بسیاری در مورد آذری جهرمی و سابقه ایشان در وزارت اطلاعات و همچنین کم سن بودن او به گوش می رسد اما مسئله مهمی که در این بین وجود دارد این است که کسانی که به آقای آذری نزدیک بودند باید در رابطه با سوابق ایشان اظهار نظر کنند و در صورت کوچکترین خطایی در پرونده او،  آن را بیان کنند چرا که وزیر ارتباطات کشور لازم است فردی کاملا شایسته  و لایق به دلیل اهمیت این وزارتخانه استراتژیک را باشد.

نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در رابطه با عدم حضور "وزیر زن" در کابینه دوازدهم و واکنش احتمالی بانوان جامعه  با دولت روحانی تصریح کرد:عدم حضور زنان در کابینه در سمت وزارت نقطه ضعفی برای کابینه دوازدهم خواهد بود

 

به دلیل وعده هایی که در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی درخصوص تصمیم ایشان برای حضور زنان وزیر در کابینه به طور جدی و گسترده مطرح شد و کسی هم آن را تکذیب نکرد انتظار عمومی این است که به  این وعده ها وفا شود

 

راکعی همچنین افزود: متاسفانه بازهم به حضور 30 درصدی بانوان توجهی نشد. در دولت یازدهم دو نفر از بانوان شایسته کشورخانم ابتکار و مولاوردی که الگو و برندی برای جامعه اسلامی محشوب می شوند، حضور داشتند که انتظار می رفت دست کم یکی از این بانوان لایق در قالب "وزیر زن "به جامعه اسلامی خدمت کنند که متاسفانه این امر به دلیل حاکم بودن تبعیض جنسیتی در جامعه تحقق نیافت. 

وی همچنین  در پاسخ به علت رضایت اصول گرایان از اخباری که درباره کابینه دوازدهم شنیده می شود، اظهار کرد: اصولگرایان غالباً خواستار بیشترین سهم  از جامعه بوده اند و همچنین یکی از عوامل مهمی که اصولگرایان بر آن اصرار می ورزند، عدم حضور زنان در مناصبات دولتی است و این موضوع یکی از دلایل خرسندی این جناح است. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر