کد خبر: 26503
A
فاطمه سعیدی عضو فراکسیون امید به دیده بان ایران خبر داد؛

قاضی زاده هاشمی حضور در کابینه آتی را پذیرفته است/ برای حضور زنان در کابینه تا لحظه آخرامیدواریم/ اینکه گفته شود فراکسیون امید به تعدادی از وزرا رای نمی دهند نادرست است

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در رابطه با رای اعتماد نمایندگان به وزرای احتمالی اظهار کرد: تا زمانی که لیست وزرای دولت آتی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است نمی توان درمورد صلاحیت و یا عدم صلاحیت اعضای لیست نظر داد. سعیدی در رابطه با اظهارات آقای ابراهیم میرزایی نکو که بیان داشتند فراکسیون امید به تعدادی از اعضای لیست کابینه دوازدهم رای مثبت نخواهد داد، تصریح کرد: خیر. این چنین نیست. مطابق مصوبات فراکسیون امید، زمانی که رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ارائه دهند هرکدام از کمیسیون ها، یک کارگروه تخصصی جهت بررسی گزینه های کابینه آتی را تشکیل می دهد که این کارگروه ها وظیفه دارند وزیر مرتبط با کمیسیون خود را دعوت کنند، برنامه ها و رزومه های آنها را اخذ و مطالعه نمایند و در نهایت فراکسیون امید پس از مشورت و گفتگو با یکدیگر تصمیم به دادن و یا ندادن رای اعتماد به وزیر مذکور را می گیرند.

قاضی زاده هاشمی حضور در کابینه آتی را پذیرفته است/  برای حضور زنان در کابینه تا لحظه آخرامیدواریم/ اینکه گفته شود فراکسیون امید به تعدادی از وزرا رای نمی دهند نادرست است

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: در مراسم تحلیف رئیس جمهور، لیست اعضای کابینه دوازدهم به مجلس چهت گرفتن رای اعتماد داده نشد و قرار بر این شد که روز سه شنبه 17 مرداد ماه این لیست از جانب دکتر روحانی تقدیم مجلس شورای اسلامی جهت گرفتن رای اعتماد داده شود. 

 

از همین رو فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در خصوص آخرین جزئیات اعطای لیست اعضای کابینه به مجلس به خبرنگار دیده بان ایران گفت: هنوز هیچ کدام از نمایندگان محترم از جزئیات و اعضای کابینه دوازدهم اطلاعی ندارند. ما همگی منتظریم تا در اولین جلسه مجلس(فردا) لیست و اعضای احتمالی کابینه آتی به نمایندگان مردم جهت گرفتن رای اعتماد داده شود.

وی در رابطه با اظهارات آقای ابراهیم میرزایی نکو که بیان داشتند فراکسیون امید به تعدادی از اعضای لیست کابینه دوازدهم رای مثبت نخواهد داد، تصریح کرد: خیر. این چنین نیست. مطابق مصوبات فراکسیون امید، زمانی که رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ارائه دهند هرکدام از کمیسیون ها، یک کارگروه تخصصی جهت بررسی گزینه های کابینه آتی را تشکیل می دهد که این کارگروه ها وظیفه دارند وزیر مرتبط با کمیسیون خود را دعوت کنند، برنامه ها و رزومه های آنها را اخذ و مطالعه نمایند و در نهایت فراکسیون امید پس از مشورت و گفتگو با یکدیگر تصمیم به دادن و یا ندادن رای اعتماد به وزیر مذکور را می گیرند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی ایران در رابطه با طولانی شدن اعطای لیست وزرا به مجلس خاطرنشان کرد: دکتر روحانی برای تامل و کنکاش بیشتر به دلیل حساسیت برخی وزارتخانه ها کمی در اعطای لیست کابینه دوازدهم تعلل ایجاد نمودند.

سعیدی همچنین افزود: تا زمانی که لیست وزرای دولت آتی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است نمی توان درمورد صلاحیت و یا عدم صلاحیت اعضای لیست نظر داد. 

 

نماینده مردم تهران درمورد برخی گمانه زنی های موجود مبنی بر این که نام آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم در لیست وزرای دوازدهم وجود ندارد، گفت: خیر. طبق آخرین اخباری که به دست بنده رسیده است، آقای هاشمی علی رغم این که تمایل چندانی به ادامه کار نداشتند ولی پذیرفتند که در دولت آتی دکتر روحانی حضور داشته باشند. 

وی با اشاره به این که متاسفانه با وجود سردادن بسیاری از شعارهای انتخاباتی آقای روحانی مبنی بر این که در کابینه دوازدهم زنان در عرصه وزارت حضور خوهاند داشت، اظهار کرد: متاسفانه رئیس جمهور در تمامی شعار های انتخاباتی خود وعده "وزیر زن" را به زنان جامعه داده بودند و همچنین  با وجود این که حقوق اجتماعی و شهروندی پنجاه درصد جامعه پایمال شده است، ما از داشتن "وزیر زن" محروم شده ایم. این در حالی است که بنده 150 رای از نمایندگان مجلس که 140 نفر از آنها مردان بوده اند جمع آوری نموده بودم و به شخص رئیس جمهور دادم اما متاسفانه بازهم زنان محروم شدند.

فاطمه سعیدی در پایان افزود: کماکان تمامی نمایندگان مجلس امیدوار و منتظریم بلکه در روز اعظای لیست رئیس جمهور از زنان در عرصه وزارت استفاده کنند. البته در صورت عدم استفاده رئیس جمهور از زنان، خواستار پاسخ گویی ایشان هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر