کد خبر: 26580
A

خواهش پزشکیان برای رأی دادن نمایندگان: «پاشو یک رای بده! اسمت را بگم؟»

جلسه علنی امروز همچون گذشته با حاشیه‌های مختلفی همراه بود، از خواهش پزشکیان برای رأی دادن نمایندگان تا گله لاهوتی از «دور خود چرخیدن» نمایندگان در روند قانون گذاری!

خواهش پزشکیان برای رأی دادن نمایندگان: «پاشو یک رای بده! اسمت را بگم؟»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور، با مدیریت مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جلسه در دستور کار امروز مجلس بود.

خواهش برای رأی دادن، ترفندی بود که مسعود پزشکیان مجبور شد برای متقاعد ساختن نمایندگان به رأی دهی درباره مفاد این لایحه،‌ از آن استفاده کند.

نایب رئیس مجلس هنگام رای گیری در مورد یکی از مواد تلاش کرد تا با صدا زدن برخی از نمایندگان آنها را به رأی دادن ترغیب کند، حتی کار به جایی رسید که خطاب به یکی از نمایندگان گفت: « آقای دکتر رای بدید!‌ ممنون می‌شم».‌ او با خنده ادامه داد: «پاشو یک رای بده، خواهش می کنم! اسمت رو بگم؟ خواهش می‌کنم رای بده!»

پزشکیان در بررسی بند دیگری از این لایحه، خطاب به یکی دیگر از نمایندگان که رأی نمی‌داد، گفت: «حاضر بودن،‌ با رأی ندادن تقابل داره! بفرمایید رای بدهید!»

در کنار این خواهش‌های پزشکیان، بررسی این لایحه حاشیه دیگری هم داشت. زمانی که به مهرداد بائوج لاهوتی فرصت داده شد تا در مورد یکی از مواد این لایحه صحبت کند، او به موازی کاری در روند قانونگذاری گلایه کرد و گفت: برای هر ثانیه مجلس میلیاردها تومان هزینه می شود یک مقدار دقت کنیم. ما خلاء قانونی نداشتیم و نداریم. فقط دور خودمان داریم می چرخیم!

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر