کد خبر: 26603
A

وزیر ورزش و جوانان: میزان وام ازدواج جوانان را افزایش خواهم داد

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: افزایش میزان پرداخت وام ازدواج به جوانان از جمله برنامه‌های من برای این وزارتخانه است.

وزیر ورزش و جوانان: میزان وام ازدواج جوانان را افزایش خواهم داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه برنامه 67 صفحه‌ای خود به مجلس برای تصدی این وزارتخانه در دولت دوازدهم اظهار کرد: عمده محورهای برنامه من برای وزارت ورزش و جوانان به دو بخش جوانان و ورزش تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: در بخش جوانان برنامه ها عمدتا حول موضوع حل کردن مشکلات جوانان از جمله ایجاد همگرایی میان دستگاه‌ها برای حل مشکلات اشتغال،‌ ازدواج و تحصیل و با پر کردن اوقات فراغت آنها است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: گسترش ان جی اوهای جوانان در کشور از جمله دیگر اولویت‌های من برای بخش جوانان است. در این راستا در دولت یازدهم تعداد ان جی اوهای جوانان از 100 به 2 هزار رسید و برنامه ریزی‌هایی انجام داده‌ایم تا بتوانیم با افزایش تعداد این تشکل‌های مردم نهاد،50 هزار زمینه را برای مشارکت گسترده جوانان فراهم کنیم.گسترش خانه‌های جوان و افزایش پرداخت وام ازدواج به جوانان از جمله محورهایی است که سلطانی‌فر در برنامه خود برای تصدی وزارت ورزش و جوانان مطرح کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌هایش در حوزه ورزش خاطر نشان کرد: پرداختن به ورزش همگانی،  گسترش ورزش قهرمانی بانوان روستایی و معلولین و همچنین انجام اصلاحاتی در قوانین و مقررات مربوط به بخش ورزش از جمله محورهای عمده برنامه ارائه شده به مجلس است.

 وزیر ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره میزان وام‌های پرداختی به جوانان در دولت یازدهم اظهار کرد: در سال 92 میزان وام ازدواج پرداختی به جوانان دارای سقف 3 میلیون تومان بود و در مجموع 2 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده بود. اما در سال 95 سقف این پرداختی به 10 میلیون تومان افزایش یافت و در مجموع نیز 2 هزار و 800 میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان داده شد.

سلطانی فر در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت فدراسیون‌های ورزشی از جمله دو میدانی و برخی انتقادات نسبت به ریاست آنها، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های من برای وزارت ورزش و جوانان ساماندهی به امور جاری فدراسیون‌ها ضمن حفظ استقلال آنها است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره موضع این وزارتخانه نسبت به دو لژیونر فوتبالیست که در مقابل تیمی از رژیم اشغالگر قدس حاضر شده بودند، اظهار کرد: وزارت ورزش در نخستین روز این اقدام را محکوم کرد. ما همچنین انتظار داریم که ورزشکاران به عنوان الگوهایی برای جوانان در تعاملات خود اصول و مبانی سیاست خارجی،‌ آرمان‌های نظام و امام راحل و همچنین منویات رهبری را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با ساماندهی‌هایی که انجام می‌شود در آینده شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه امکان جلوگیری از چنین اتفاقاتی وجود دارد، خاطر نشان کرد: این امکان وجود دارد که لژیونرها در هر ورزشی موضوع عدم رویارویی با رژیم اشغالگر قدس را در قرارداد خود مطرح کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان درباره وضعیت چهار تیم فوتبال راه یافته به مسابقات باشگاه‌های آسیا و احتمال حذف این باشگاه‌ها از رقابت‌های آسیایی به دلیل بدهی تاکید کرد که هیچ تیمی حذف نخواهد شد.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر