کد خبر: 26614
A

زهرا شجاعی: حضور زنان در معاونت ریاست جمهوری یک فرصت است

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با انتقاد از کسانیکه پست معاونت رییس جمهوری را پایین تر از وزارت می‌دانند، تصریح کرد: این فرصت، فرصت خوبی است که از آن استفاده شده است.

زهرا شجاعی: حضور زنان در معاونت ریاست جمهوری یک فرصت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب در نشست خبری خود با اهالی رسانه با بیان اینکه حضور سی درصدی زنان در عرصه مدیریت در دولت نیازمند یک برنامه دقیق و مشخص است، گفت: هر وزارتخانه ای سهم متفاوتی از حضور زنان در عرصه مدیریتی دارد و باید این نکته را هم در نظر گرفت که برای حضور آنان در مدیریت، لازم است بخشی از مردانی که مسئولیت ها را بر عهده دارند یا بازنشست شوند یا به دلایل دیگری کنار گذاشته شوند که فضایی وجود داشته باشد تا بانوان بتوانند آن فضا را در اختیار گیرند.

وی افزود: ظاهراً برخی فکر می کنند که پست معاونت رییس جمهوری پایین تر از پست وزارت است در حالی که این فرصت، فرصت خوبی است که از آن استفاده شده و در زمان آقای خاتمی شاهد این موضوع بودیم.

شجاعی ادامه داد: ما از اینکه همان سه زنی که در دولت بوده اند، حفظ شده اند، خرسند هستیم و البته آقای روحانی هم می توانست بر این تعداد بیفزاید اما حتماً ایشان هم معذوریت و محدودیت هایی داشته است که منجر به این وضعیت شده است.

وی با اشاره به اینکه پست معاونت رییس جمهوری ویژگی‌هایی دارد که در حال حاضر فضای مناسب تری را برای حضور زنان فراهم می کند، گفت: اینکه معاونان رییس جمهور نیازی به رای اعتماد مجلس ندارند و نیز لازم نیست برای موضوعات مختلف مورد سوال و استیضاح نمایندگان قرار گیرند، اتفاقا با توجه به شرایط فعلی ما و دیدگاه های متفاوت درباره حضور زنان در عرصه مدیریت، فضای مناسب تری را برای فعالیت زنان آماده می کند.
 

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با تاکید بر اینکه گروه های مختلف مشورتی برای انتخاب اعضای کابینه با دولت در ارتباط بودند، گفت: ما در این زمینه با محوریت معاون رئیس جمهور در امور زنان و دعوت ایشان ضمن ملاقات با آقای جهانگیری نقطه نظرات خود را برای حضور زنان در عرصه مدیریت، اعلام کردیم و نتیجه اش لیستی شد که به انتشار هم رسید.


وی با بیان اینکه قرار است هر فصل یک بار جلساتی را با نمایندگان مجلس برگزار کنیم، گفت: مجموعه ای از تجارب زنان در زمینه های مختلف مدیریتی در چهل سال اخیر در مجمع زنان اصلاح طلب با حضور چهره هایی چون اشرف بروجردی، فائزه هاشمی و سایر چهره‌ها جمع شده است و از طرفی ممکن است نمایندگان زن مجلس در حال حاضر نیز در این زمینه تجربه زیادی نداشته باشند که در این جلسات می توان این موضوع را هم مورد توجه قرار داد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر