کد خبر: 26712
A

وزرایی که شانس گرفتن رأی بالا از نمایندگان را دارند/ میرزایی‌نکو: روحانی کابینه خوبی معرفی کرده است

نماینده مردم دماوند گفت: با همه محدودیت ها و لزوم هماهنگی هایی که باید انجام می شد رئیس جمهور کابینه متناسب و خوبی ارائه کرده است

وزرایی که شانس گرفتن رأی بالا از نمایندگان را دارند/ میرزایی‌نکو: روحانی کابینه خوبی معرفی کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند در ارزیابی لیست پیشنهادی رئیس جمهور گفت:با همه محدودیت ها و لزوم هماهنگی هایی که باید انجام می شد رئیس جمهور کابینه متناسب و خوبی ارائه کرده است که البته اشکالاتی هم دارد اما این اشکالات قابل رفع است.

وی در پاسخ به این سوال که این اشکالات در چه زمینه ای است گفت: برخی وزرا چهارسال کار کرده اند و برنامه و عملکردشان مشخص است، برخی دیگر که تازه معرفی شدند نیاز به یک ارزیابی دارند که از روز شنبه این موضوع در دستور کار فراکسیون ها و کمیسیون ها قرار می گیرد و بعد از جلسه با این وزرا تصمیم نهایی گرفته می شود.

او درباره عدم حضور زنان و اهل سنت در کابینه دوازدهم نیز گفت: این موضوع یکی از انتقاداتی است که به دولت وارد است و من نیز منتقد این موضوع هستم؛ اما به نظر می رسد دولت تصمیم داشته تا از سطوح وزیر به پایین را در اختیار زنان و اهل سنت قرار دهد و دولت باید یک عزم داشته باشد حال که از زنان و اهل سنت در سطح وزارت استفاده نکرده است در سطوح معاونت حتما به این موضوع توجه داشته باشد.

میرزایی نکو در پاسخ به این سوال که چرا وزیر علوم با یک وقفه معرفی می شود گفت: چندین مورد معرفی شدند و از آنجایی که وزارت علوم یکی از حساس ترین وزارت خانه ها است لازم بود تا ارزیابی بیشتری صورت بگیرد لذا به نظر می رسد به یک جمع بندی مناسب دست پیدا نکردند.

او در مورد گزینه های مطرح برای وزارت علوم گفت: یکی از مواردی که بحث شده بود آقای صالحی امیری بوده است.

عضو فراکسیون امید در مورد وزرایی که قطعا رای اعتماد می گیرند گفت؛ به نظر می رسد ظریف،زنگنه شریعتمداری، قاضی زاده هاشمی و رحمانی فضلی  با رای بالایی راهی وزارتخانه شوند.

او همچنین درمورد وزرایی که کار سخت تری در پیش دارند گفت: وزاریی که جدید معرفی شدند مانند و آقای بطحایی و آقای جهرمی کار سخت تری در پیش دارند و برای متقاعد کردن نمایندگان باید تلاش بیشتری کنند.- خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر